شنبه 14 مهر 1403

20 نفر اراذل و اوباش در شهر زنجان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 نفر اراذل و اوباش در شهر زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تعداد 20 نفر از اراذل و اوباش شهر زنجان به جرم اخلال در نظم و امنیت و ایجاد مزاحمت به شهروندان طی پنج روز اخیر از سوی پلیس دستگیر شده و به جرایم خود اعتراف کردند.

سردار رحیم جهانبخش، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقدام به منظور حفظ و ارتقای سطح امنیت در شهر زنجان و در راستای اجرای طرح ضربتی پلیس به منظور برخورد و دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی، صورت گرفت. وی اظهار داشت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان زنجان مبنی بر فعالیت های مجرمانه تعدادی شرور و اراذل و اوباش و ایجاد مزاحمت برای آنان، طرح برخورد با اینگونه افراد خاطی در سطح شهر زنجان اجرا و با هماهنگی مقامات قضایی استان، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری در زمینه اخلال در نظم و امنیت عمومی، ضرب و شتم مردم و دیگر جرایم بودند، تصریح کرد: دستگیر شدگان در بازجویی های صورت گرفته از سوی پلیس به جرایم خود مبنی بر ایجاد اخلال در نظم عمومی و همچنین ارعاب شهروندان به وسیله سلاح سرد اعتراف کردند.

وی افزود: از متهمان دستگیر شده تعدادی سلاح سرد ازجمله چاقو و قمه و دیگر آلات و ادوات مجرمانه کشف شد و یک دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت نیز که از سوی آنان در اعمال مجرمانه مورد استفاده قرار می گرفت، توسط پلیس توقیف شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه اجرای این طرح تا پاکسازی تمامی نقاط و محل های تجمع اینگونه افراد ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: شهروندان می توانند هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص فعالیت اراذل و اوباش را از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم برای برخورد با متخلفین و مجرمین به عمل آید.

*س_برچسب‌ها_س*