دوشنبه 9 مهر 1403

200 هکتار از مراتع استان قزوین طعمه حریق شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
200 هکتار از مراتع استان قزوین طعمه حریق شده است

قزوین - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 فقره آتش سوزی در استان صورت گرفته که منجر به سوختن 200 هکتار از اراضی و مراتع قزوین شده است.

علی اکبر اسداللهی روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از حریق مراتع و اراضی در دادسرای قزوین، افزود: طی این آتش سوزی‌ها نزدیک به 200 هکتار مستثنیات مردم و 17 هکتار از اراضی ملی در آتش سوخته است.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی‌ها به لحاظ بی دقتی کشاورزان اتفاق می‌افتد چون بسیاری از کشاورزان و بهره برداران برای حفاظت از باغ‌ها و اراضی خود دقت لازم را ندارند.

اسداللهی گفت: امسال محوریت اطفای حریق به لحاظ بارش و انباشت علوفه در مراتع حتی در مستثنیات با محوریت جوامع محلی صورت می‌گیرد و با بخشداران هماهنگی انجام شده و به دهیاران نیز ابلاغ صورت گرفته است.

وی افزود: 10 تا 12 گروه اطفای حریق محلی در استان تشکیل شده و آموزش به روستاییان، کشاورزان، بهره برداران و چوپانان در دستور کار قرار گرفته است.

اسداللهی اضافه کرد: بیشتر این آتش سوزی‌ها در چند روز گذشته در شهرستان بویین زهرا اتفاق افتاده است و حضور پررنگ جوامع محلی را در خاموش کردن این آتش سوزی‌ها شاهد بوده ایم.

مدیر کل منابع طبیعی استان اضافه کرد: برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع استان، دیده بان در مناطق پیش بینی کرده‌ایم که گزارش اولیه حریق را داشته باشیم و سایر دستگاه‌ها نیز برای کمک به ما قول مساعد داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*