چهارشنبه 18 مهر 1403

204 سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
204 سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

زاهدان _ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن 204 نفر دیگر به کرونا در24 ساعت گذشته در سیستان‌وبلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس به 23 هزار و 700 نفر در این استان افزایش یافت.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 6 فرد مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم‌اینک 309 بیمار با علائم حاد تنفسی شامل افراد مثبت قطعی کرونا، مشکوک به کرونا و سایر عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بر اساس نتیجه آزمایشگاهی از این تعداد ابتلای 153 نفر به کرونا قطعی است. رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: حضور در تجمعات از جمله مجالس عروسی و دورهمی‌های خانوادگی در روزهای اخیر زمینه ابتلای دسته جمعی خانواده‌ها را فرآهم کرده است. وی با ابراز همدردی با خانواده متوفیان گفت: شرایط همه گیری به شکلی است که برگزاری هر گونه مجلس ترحیم و تجمعات مشابه باعث انتشار بیشتر ویروس در جامعه می شود و لازم است تا از خانواده و افرادی که با احساس مسوولیت در قبال سلامت اقوام و آشنایان خود از برگزاری این قبیل مراسم صرفنظر می کنند قدردانی شود.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که هر کدام از آنها تعدادی از شهرستان‌های شمالی، مرکزی و جنوبی استان را زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*