دوشنبه 11 تیر 1403

21 میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی آذربایجان‌غربی هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
21 میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی آذربایجان‌غربی هزینه شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد تا پایان مهر امسال برای درمان بیماران کرونایی در سطح استان 21 میلیارد ریال هزینه کرده است.

نادر نانبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نحوه هزینه‌های پرداختی بیماران کرونایی اظهار داشت: 90 درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و 70 درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

وی تاکید کرد: هزینه درمان هر بیمار کرونایی بر اساس محاسبه کشوری بیش از 40 میلیون ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیماران کرونایی فاقد دفترچه بیمه‌ای می‌توانند طی 24 ساعت صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

نانبخش بیان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به 67 مرکز پیشخوان آذربایجان‌غربی صاحب دفترچه بیمه سلامت شوند.

وی ادامه داد: برای دریافت حق بیمه این افراد نیز، آنان طی 24 ساعت ارزیابی وسع شده و بر اساس دهک موجود حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر این فرد جزو دهک اول تا سوم باشد، فقط هزینه چاپ دفترچه را پرداخت می‌کنند و حق بیمه آنان رایگان است.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

*س_برچسب‌ها_س*