سه‌شنبه 24 مهر 1403

21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شادگان خریداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شادگان خریداری شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شادگان خریداری و تحویل تعاون روستایی شد.

خلیل منیعات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات برداشت گندم از گندمزارهای شادگان این میزان گندم از 18 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی توسط سه مرکز خرید در دهستان‌های بوزی، دارخوین و حسینی خریداری شده است.

وی با اشاره به بکارگیری 148 کمباین مهاجر و بومی برای برداشت گندم در شادگان افزود: از این تعداد پنج کمباین بومی و 143 کمباین مهاجر است که کار برداشت گندم شهرستان شادگان را به عهده داشتند.

منیعات تولید گندم سال زراعی گذشته را 31 هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال زارعی سالجاری محصول گندم به علت سرمازدگی و بیماری زنگ نسبت به سال زارعی گذشته کاهش یافته است و کشاورزان خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

وی شمار بهره‌بردار و کشاورز در شهرستان شادگان را 2 هزار و 800 عنوان کرد و گفت: کشاورزان شادگانی محصول گندم خود را بیمه کرده‌اند و هم اینک کارشناسان مربوطه در حال برآورد خسارت وارد شده به گندمزارهای شادگان هستند. آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند. علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می روند. وجود 2 رودخانه کارون و جراحی و بیش از 577 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*