پنج‌شنبه 19 مهر 1403

210 دستگاه خودروی پرخطر در جیرفت توقیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
210 دستگاه خودروی پرخطر در جیرفت توقیف شد

جیرفت - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از توقیف 210 دستگاه خودرو به دلیل سلب آسایش و انجام حرکات نمایشی پرخطر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین سلامی روز یکشنبه افزود: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی رتبه دوم را در بین 10 اتهام اول را در جیرفت به خود اختصاص داده است.

وی رانندگی بدون پروانه رسمی را دهمین اتهام پرتکرار طی 6 ماهه اخیر در شهرستان جیرفت برشمرد و از برخورد قانونی با هنجارشکنان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت، تصادفات رانندگی را دومین اتهام پرتکرار جیرفت برشمرد و بیشتر اتهامات پرتکرار در این شهرستان را خشونت های رفتاری و گفتاری دانست.

وی تصریح کرد: ضرب و جرح عمدی، انتشار تهمت، افترا، توهین، تهدید و تخریب بیشترین نوع خشونت های رفتاری و گفتاری از دیگر جرائم شهرستان جیرفت است از این رو دستگاه های مسئول، نخبگان و فرهیختگان جامعه ضمن همکاری با شورای پیشگیری از وقوع جرم نسبت به کاهش این آسیب ها اقدام کنند.

سلامی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فراقوه ای است، گفت: تمام مسئولان، نخبگان و مردم باید در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حجم گسترده ای از دانش آموزان، معلمان و خانواده های آن ها را تحت پوشش خود قرار می دهد باید در انجام فعالیت های پیشگیری از وقوع جرم بیش از گذشته مشارکت کند.

*س_برچسب‌ها_س*