چهارشنبه 18 مهر 1403

217 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی برای آسیب دیدگان قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
217 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی برای آسیب دیدگان قزوین برگزار می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: 217 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی امسال با هدف کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی برای آسیب دیدگان اجتماعی قزوین برگزار می‌شود.

محسن مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا تلاش می شود این دوره ها بیشتر در فضای مجازی پیگیری شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: دوره های مهارتی که برای آسیب دیدگان اجتماعی برنامه ریزی می شود با توجه به استعدادها و علاقه مندی آنها و همچنین متناسب با نیازهای بازار کار و واحدهای تولیدی خواهد بود.

وی اظهار داشت: برگزاری این دوره ها افراد آسیب دیده را توانمند و دارای مهارت می کند و آنان را برای یافتن شغل و زندگی بهتر یاری خواهد کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: توانمندسازی اقشار جامعه به ویژه آسیب دیدگان اجتماعی می تواند آسیب های اجتماعی به ویژه بزه را کاهش دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: در سال جاری همچنین بیش از 230 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ویژه روستاییان استان پیش بینی و تدارک دیده شده که از رشد قابل توجهی نسبت به ادوار گذشته برخوردار است.

مددی اظهار داشت: آموزش های مهارتی ویژه روستاییان شامل آن دسته از رشته های فنی و حرفه ای می شود که کمک می کند تا روستاییان با ماندگاری در روستا اشتغال و درآمد داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*