سه‌شنبه 17 مهر 1403

23 رقبه در خراسان شمالی بازسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
23 رقبه در خراسان شمالی بازسازی شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 23 رقبه به گستره 2 هزار و 215 متر مربع در نیمه نخست امسال با استفاده از درآمدهای موقوفات استان بازسازی و مرمت شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: بازسازی رقبات استان در سال گذشته پنج هزار متر مربع بوده که شاخص ترین آن استخر ایوب در شمال شرقی شهرستان بجنورد است.

وی در ادامه گفت: 159 سند ثبتی برای موقوفات استان خراسان شمالی گرفته شده است که در مجموع 217 موقوفه اخذ سند شده است.

وی افزود: 12 نفر زندانی جرایم غیرعمد از سال گذشته تاکنون با کمک این اداره کل آزاد شده اند.

حجت الاسلام آسوده گفت: شاخص ترین وقف ثبت شده سال جاری، وقف یک قطعه زمین زراعی در روستای ینگه قلعه بجنورد به مساحت 2 هزار و 225 متر مربع بوده است که واقف آنرا در درجه نخست با نیت تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان و عزاداران سیدالشهدا وقف کرده که بعد از مهار کرونا درآمد این موقوفه صرف تهیه جهیزیه نیازمندان، دارو و درمان بیماران نیازمند خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به قدردانی از واقفان برتر گفت: با توجه به شرایط کرونایی از سه تن از واقفان برتر در سطح ملی به صورت ویدیوکنفرانسی تقدیر شده و از 2 تن دیگر نیز در استان قدردانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: 42 مورد وقف در نیمه نخست امسال داشته ایم که با توجه به شرایط خاص کرونایی از شمار وقفیات استان به نسبت سال گذشته کاسته شده است اما از لحاظ کیفیت و به روز بودن نیت وقف ها رشد مطلوبی داشته ایم.

خراسان شمالی پنج هزار و 736 موقوفه و 11 هزار و 738 رقبه دارد.

این استان با 863 هزار نفر جمعیت که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*