شنبه 14 مهر 1403

230 راس گوسفند در آتش سوختند / روستاهای دلگان چشم‌انتظار خودرو و تجهیزات آتشنشانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
230 راس گوسفند در آتش سوختند / روستاهای دلگان چشم‌انتظار خودرو و تجهیزات آتشنشانی

بهزاد بامری گفت: در اثر آتش‌سوزی یک آغل در دهستان چاه علی بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان 230 راس گوسفند به دلیل نامعلومی در میان شعله‌های آتش سوختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد بامری، فرماندار شهرستان دلگان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه این آتش سوزی عصر روز گذشته دوشنبه 16 خرداد ماه جاری رخ داده است بیان کرد: از 230 راس گوسفند حریق شده، 150 راس دام تلف و 80 راس دیگر دچار سوختگی شدند.

وی افزود: محل حادثه یک قطعه زمین به وسعت حدود 400 متر و با با فنس‌های فلزی که در آن حدود 400 گوسفند نگهداری می‌شد و سایبان این محل از برگ و شاخه های خشک درخت خرما و حالت کپری ایجاد که با شروع آتش سوزی و گرمای بیش از حد هوا و وزش باد آتش شعله ور می شود. فرماندار دلگان با بیان اینکه تاکنون علت اصلی این آتش سوزی مشخص نشده است، تصریح کرد: وزش باد و گرمی هوا موجب پیشروی آتش و محاصره گله گوسفندها در آغل شد.  افزایش وسعت آتش سوزی ها به دلیل عدم تجهیزات آتشنشانی در روستاها وی با اشاره به عدم وجود خودروی آتش نشانی در محل روستا گفت: در روستای جلگه چاه هاشم، جایگاه آتش نشانی احداث شده اما خودروی آتش نشانی به دلیل کمبود اعتبارات موجود نیست و احتمالا در سال آینده یک دستگاه خودرو به این محل اختصاص یابد. بامری ادامه داد: نزدیکترین جایگاه آتش نشانی به این روستا 40 کیلومتر است که اگر به این ساختمان احداث شده خودرو و تجهیزات اختصاص یابد در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و خسارت ها جانی و مالی کمتری را شاهد خواهیم بود. وی با اشاره به افزایش تعداد حریق های روستاهای دلگان گفت: یکی از بی احتیاطی هایی که روستاییان با آن مواجه هستند اتصالات برق از وسط شاخ و برگ های درختان خرما است و این برگ ها در صورت خشک شدن قابلیت اشتعال بالایی دارند. انتهای پیام /