دوشنبه 9 مهر 1403

25 ساخت‌گاه نصب نیروگاه برق در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 ساخت‌گاه نصب نیروگاه برق در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: 25 ساخت‌گاه نصب نیروگاه تولید برق خورشیدی و دیزلی در استان شناسایی شده است.

مجید فرهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان هم‌اینک برای احداث این نیروگاه‌ها منتظر حضور و اعلام آمادگی سرمایه‌گذار است.

وی افزود: اجرای این طرح به علت نوسانات بازار ارز در سال گذشته و گران شدن نرخ‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نشد.

فرهزاد تصریح کرد: برای اجرای نیروگاهای خورشیدی و دیزلی در استان با قیمت‌ها و نرخ‌های سال گذشته حداقل چهار هزار میلیارد ریال امکان سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

وی یادآور شد: این در حالی است که از این میزان امکان، تنها زمینه سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال طرح محقق شده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته یک‌هزار و 500 میلیارد ریال در صنعت برق چهارمحال و بختیاری هزینه شده که از این میزان سرمایه‌گذاری 520 میلیارد ریال مربوط به طرح‌های توزیع، 600 میلیارد ریال مختص فوق توزیع و توسعه پست‌ها و 380 میلیارد ریال مرتبط با بخش خصوصی و نیروگاه‌ها بوده است.

تا دو ماه آینده چهار هزار میلیارد ریال طرح مربوط به صنعت برق در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری 10 طرح با 850 میلیارد ریال نیاز اعتباری برای جهش تولید در سال‌جاری پیشنهاد کرد که از این تعداد با اجرای هشت طرح به ارزش 400 میلیارد ریال موافقت شد.

چهارمحال و بختیاری 380 هزار مشترک برق دارد که از این تعداد 83 درصد در بخش خانگی، 3 درصد در بخش عمومی، 2 درصد در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش تجاری. 75 صدم درصد در بخش صنعتی است.

*س_برچسب‌ها_س*