دوشنبه 11 تیر 1403

25 واحد صنفی متخلف در خرم‌آباد پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 واحد صنفی متخلف در خرم‌آباد پلمب شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 25 واحد صنفی مرکز استان به دلیل نادیده گرفتن محدودیت زمانی فعالیت اصناف در شرایط قرمز کرونا، شناسایی و پلمب شد.

فریبرز حسامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها با توجه به بازرسی های شبانه و بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی پس از ساعت 18 پلمب شدند.

وی بیان کرد: همچنین با انجام بازرسی های عصر و شبانگاهی در چند روز گذشته، 500 واحد به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و ادامه فعالیت پس از ساعت 18 تذکر گرفتند.

وی اظهار داشت: برای اجرای بهتر مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی پس از ساعت 18، شهر خرم‌آباد به 6منطقه تقسیم شده است و طرح تشدید نظارت ها با همکاری بسیج اصناف، بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی و بسیج تا پاسی از شب در این مناطق انجام می شود.

حسامی تصریح کرد: اصنافی که تذکر گرفته اند در صورت تکرار تخلف و فعالیت پس از ساعت 18، علاوه بر جریمه های ریالی و تعطیلی های 10 روزه، پلمب می شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: انتظار می رود شهرداری خرم‌آباد نیز همکاری لازم را جهت تعطیل کردن بازارهای روزانه سطح شهر پس از ساعت تعیین شده داشته باشد.

از ابتدای شیوع کرونا تا 22 آبان، 132 هزار و 217 نمونه مشکوک به آزمایشگاه‌های استان ارسال شد که تاکنون ابتلای قطعی 49 هزار و 324 شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است و از این تعداد 975 نفر نیز جان باخته اند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است و بجز شهر چگنی که وضعیت زرد دارد مابقی شهرهای آن در حالت فوق حاد یا بحرانی هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*