پنج‌شنبه 19 مهر 1403

255 میلیارد ریال برای ایجاد گلخانه در خراسان شمالی پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
255 میلیارد ریال برای ایجاد گلخانه در خراسان شمالی پرداخت می‌شود

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال، 255 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد 8.5 هکتار گلخانه در اراضی این استان تامین و پرداخت می‌شود.

محمدعلی شریکیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد خوب ایجاد گلخانه در چند سال اخیر اظهار داشت: در سال 92 این استان کمتر از 10 هکتار گلخانه داشت که این میزانبا استقبال خوب و تسهیلات ارائه شده در سال 97، به 50 هکتار رسید.

وی با اشاره به اینکه گلخانه های این استان از لحاظ تولید رتبه 17 را در کشور دارد افزود: برنامه استان برای سال 1404، احداث 200 هکتار گلخانه است که اینک دو شهرک گلخانه ای در مانه و سملقان با 115 هکتار و یک شهرک در اسفراین است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ساخت دو شهرک گلخانه ای در شرق و غرب شیروان کلید خورده است که این افق روشنی را به ما می دهد که بتوانیم سیاست های جهاد کشاورزی را در خصوص کشت های گلخانه ای و انتقال بخشی از سبزی و صیفی را از محیط های باز به محیط های بسته عملیاتی کنیم.

شریکیان افزود: شیروان با 11.5 هکتار سطح گلخانه ها جایگاه دوم گلخانه ها را در سطح استان خراسان شمالی دارد.

میزان تولید گلخانه های استان خراسان شمالی شامل 4 هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و 342 هزار شاخه گیاه گلدانی است.

استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.

*س_برچسب‌ها_س*