دوشنبه 9 مهر 1403

27 درصد جمعیت بیکار کشور ساکن شهرهای مرزی کشور هستند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
27 درصد جمعیت بیکار کشور ساکن شهرهای مرزی کشور هستند

محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: از زمان حضور و فعالیت ما در وزارت تعاون 2 مصوبه خیلی خوب برای مردم ساکن در 120 شهر مرزنشینان کشور داشتیم. وی اضافه کرد: 27 درصد جمعیت بیکار کشور ساکن شهرهای مرزی کشور هستند و این آمار، به هیچ عنوان آمار خوبی نیست و باید رعایت رفع معضل بیکاری...

محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: از زمان حضور و فعالیت ما در وزارت تعاون 2 مصوبه خیلی خوب برای مردم ساکن در 120 شهر مرزنشینان کشور داشتیم.

وی اضافه کرد: 27 درصد جمعیت بیکار کشور ساکن شهرهای مرزی کشور هستند و این آمار، به هیچ عنوان آمار خوبی نیست و باید رعایت رفع معضل بیکاری در این نقاط چاره اندیشی شود.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مردم مرزنشین علاوه بر استعداد ذاتی که دارند، استعداد تبدیل شدن به پایانه صادراتی کشور را هم دارا هستند و ما پیگیر تحقق این موضوعات هستیم.

کریمی بیرانوند همچنین خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما مصوبه هیئت وزیران ایجاد معیشت و اشتغال پایدار در نقاط مرزی و جاهایی که مرزنشینان سکونت دارند بوده است و این مصوبه بسیار خوب و راهبردی است.

وی در ادامه اضافه کرد: بلافاصله پس از مصوبه هیئت وزیران کمیته ملی مصوبه فوق به ریاست وزیر تعاون تشکیل شد و تقسیم کار بین دستگاهی به طور کامل انجام شده و کمیته داخلی نیز در وزارتخانه تشکیل شده است.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: یک تفاهم نامه بسیار خوب با بنیاد علوی در خصوص تامین مالی اشتغال پایدار در مناطق مرزی کشور به امضا رسیده و هم اکنون دبیرخانه اشتغال مرزی کاملا فعال شده است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: با وجود اقدامات فوق ان‌شاالله اثر فعالیت و مصوبات در خصوص رفع بیکاری و همچنین ایجاد اشتغال پایدار درباره مناطق مرزی و مرزنشینان (به ویژه کولبرها و ته لنجی‌ها) را ظرف 2 تا 3 ماه آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سفرهایی که در مدت فعالیت ما در وزارت تعاون به نقاط مختلف کشور داشتیم حداقل به 3 تا 4 استان مرزی هم سفر کرده‌ایم و مصوبات فوق شامل همه مردم ساکن در نقاط مرزی کشور خواهد بود.