دوشنبه 2 مهر 1403

3 اولویت فدراسیون دوومیدانی / مذاکره حدادی با مربیان طراز اول

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
3 اولویت فدراسیون دوومیدانی / مذاکره حدادی با مربیان طراز اول

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: سه اولویت را تعریف کرده‌ایم که در صورت تحقق آنها، سایر موارد نیز حل می‌شوند.

- اخبار ورزشی -

مهدی مستجاب‌الدعوه سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط این فدراسیون پس از تغییر و تحولات مدیریتی اظهار داشت: اولین کاری که من و احسان حدادی رئیس فدراسیون انجام دادیم، این بود که از همه افرادی که می‌توانند به دوومیدانی کمک کنند، دعوت کردیم که در این میان برخی پاسخ مثبت دادند و برخی هم منفی. ما بلافاصله سعی کردیم کمیته رده‌های پایه را تشکیل بدهیم و افرادی از استان‌های مختلف و در مواد مختلف در آن حضور خواهند داشت تا در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان کمک کنند. تصمیمات در این کمیته و سایر کمیته‌ها باید براساس ادله باشد، نه سلیقه. در واقع باید تصمیماتی گرفته شوند که نتیجه مثبت داشته باشد، نه اینکه فقط یک کاری را انجام داده باشیم. وظیفه فدراسیون سیاست‌گذاری است و تلاش می‌کنیم با آوردن پشتوانه مالی بتوانیم تصمیمات خوبی هم بگیریم، هر چند که شاید این نوع تصمیم‌گیری منافع برخی را به خطر بیندازد، اما باید دردی در دوومیدانی دوا کند.

دوومیدانی در المپیک؛ نتایج قابل انتظار، مصاحبه‌های عجیب

وی ادامه داد: یکی از نتایج این تصمیم‌گیری‌ها، مربوط به برگزاری اردوهای متمرکز است. ما بر همین اساس مجموعه آفتاب انقلاب را تعطیل کردیم تا برای اردوهای آخر مهر ماه حداقل با ظرفیت 50 درصد آماده شود. ما در حال تعمیرات در این مجموعه هستیم و قرار هم نیست که از این لحاظ خودمان را با سایر فدراسیون‌ها مثل کشتی و تکواندو مقایسه کنیم، اما قصد داریم به هدف خودمان برسیم.

مستجاب‌الدعوه افزود: اردوها برای رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در هر دو رده مردان و بانوان برنامه‌ریزی می‌شود. این اردوها 21 روزه هستند و در تلاش هستیم تا بتوانیم حتی اردوهایی در خارج از کشور داشته باشیم. فعلاً منتظریم ظرفیت اسکان ورزشکاران در مجموعه آفتاب انقلاب ایجاد شود تا بلافاصله سیستم خوابگاهی و اردویی را پیاده کنیم. متاسفانه دید و نگاه ورزشکاران‌مان حرفه‌ای نیست و خیلی با چنین شرایطی آشنا نیستند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: حدادی به سه‌، چهار مربی طراز اول دنیا برای حضور در ایران صحبت کرده است. هدف ما بیشتر در ماده‌های پرتابی و دوهای استقامت و نیمه استقامت است و برای عملی شدن این موضوع به دنبال تامین منابع مالی هستیم. این مربیان دو هدف را دنبال خواهند کرد؛ آشنا کردن ورزشکاران و مربیان ایرانی با دانش روز دوومیدانی آشنا کنند و همچنین اخلاق حرفه‌ای را به دوومیدانی ایران بازگردانند.

وی گفت: ما سه اولویت در فدراسیون داریم؛ اول اینکه باید یک ظرفیت استراتژیک قوی ایجاد کنیم تا فدراسیون اقتدار پیدا کند. مورد دوم ایجاد خدمات منحصر به‌فرد برای دوومیدانی است. مورد سوم نیز ایجاد ثبات و پایداری در ارائه این خدمت است، یعنی هر تصمیم که قرار شد به مرحله اجرا دربیاوریم، تا پایان انجام بدهیم. اگر در این سه مورد موفق باشیم، سایر موارد نیز حل می‌شود. ما همچنین می‌خواهیم یک شفافیت به وجود بیاوریم تا کارها در یک فضای مشخص و واضح به جلو برود. بر همین اساس نیز سعی می‌کنیم هر فصل گزارشی از عملکرد ارائه کنیم.

مستجاب‌الدعوه درباره بودجه 95 میلیاردی فدراسیون دوومیدانی در سال 1403 و در پاسخ به این سوال که چقدر از این بودجه تاکنون پرداخت شده است؟ اظهار داشت: اگر بودجه فدراسیون واقعاً این رقم باشد، تا پیش از حضور ما 70 درصد آن پرداخت شده بود. این در شرایطی است که ما با هزینه‌هایی همچون بدهی به داوران، پرداخت تعهدات المپین‌ها و... نیز مواجه هستیم. بدهی به داوران از سال 1400 به بعد بوده، آن هم در حالی که پول در آن مقطع در حساب فدراسیون وجود داشته، اما به هر صورت پرداخت نشده است.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی آسیا اواخر مهر ماه برگزار می‌شود، درباره صحبت اخیر حدادی مبنی بر کسب 10 مدال در بازی‌های آسیایی 2026 گفت: کسب 10 مدال یک چشم‌انداز بوده و ما باید سعی کنیم که به آن نزدیک شویم.