شنبه 14 مهر 1403

300 پلاک از موقوفات استان سمنان سنددار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
300 پلاک از موقوفات استان سمنان سنددار می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به آغاز نهضت سنددار کردن موقوفات، گفت: 300 پلاک از موقوفات استان تا پایان سال 99 سنددار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی عصر دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در قالب نهضت سنددارکردن موقوفات در سمنان و بر اساس توافقات صورت گرفته با اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان، تا پایان سال 99 تعداد 300 فقره سند مالکیت موقوفات صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ استاد مالکیت موقوفات یکی از اولویت‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان و ثبت اسناد و املاک استان است و در این زمینه همکاری خوبی بین دو اداره کل برقرار است.

وی افزود: بر اساس توافق، در سال جاری مقرر شد نسبت به سنددار کردن 300 پلاک موقوفه، تبدیل 200 جلد اسناد دفترچه ای به تک برگی جدید و تثبیت مالکیت از طریق جانمایی در طرح کاداستر برای 400 قطعه از موقوفات اقدام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، از اواخر سال گذشته تا اوایل خرداد اقدامات میدانی متوقف مانده بود که با توجه به تصمیمات کشوری و بر اساس ابلاغیه‌های هیات دولت مقرر شد اقدامات میدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

وی عنوان کرد: با هدف تسریع در برطرف کردن مشکلات ثبتی املاک وقفی استان سمنان کارگروه مشترک استانی با عضویت مدیران کل، معاونان و کارشناسان دو دستگاه و مسئول کاداستر اداره کل ثبت‌اسناد تشکیل می‌شود.

تدینی خاطرنشان کرد: طی نشست‌های برگزارشده در سال جاری بین دو دستگاه، مقرر شد اداره کل اوقاف آمار پلاک‌های فاقد سند مالکیت را به تفکیک شهرستان‌ها به اداره ثبت اعلام کند تا سرعت کار در جهت اخذ اسناد بیشتر شود.

*س_برچسب‌ها_س*