یک‌شنبه 15 مهر 1403

3200 دانش‌آموز چندپایه در شیروان مشغول به تحصیل هستند / استقرار 75درصد از مدارس ابتدایی استان در مناطق روستایی و عشایری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
3200 دانش‌آموز چندپایه در شیروان مشغول به تحصیل هستند / استقرار 75درصد از مدارس ابتدایی استان در مناطق روستایی و عشایری

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه 15 هزار و 956 دانش اموز در خراسان شمالی در کلاس های چندپایه مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشترین دانش آموزان چندپایه در شهرستان شیروان با سه هزار و 246 نفر و کمترین دانش آموزان در شهرستان گرمه با 256 نفر تحصیل دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم اکبری، سرپرست مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه راهبران آموزشی و تربیتی، سفیران آموزش و پرورش در مناطق روستایی و چندپایه هستند، اظهار داشت: درحال حاضر در استان خراسان شمالی 80 راهبر آموزشی تربیتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه رسالت آموزش و پرورش، انسان سازی و تربیت فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی است، ادامه داد: سند تحول بنیادین مسیر حرکت را مشخص کرده است و آموزش و پرورش بایستی در این مسیر پیش رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایام کرونا و غیر حضوری شدن مدارس استان، راهبران آموزشی نقش پررنگی داشتند، گفت: فلسفه وجودی راهبران، عدالت آموزشی، کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه و نظارت توانمندساز در مناطق روستایی است.

وی یادآور شد: در استان خراسان شمالی از یک هزار و 218 آموزشگاه ابتدایی، 915 مورد در مناطق روستایی و عشایری مستقر هستند که شامل 75 درصد مدارس ابتدایی استان می شود و این مدارس توسط راهبران آموزشی، تربیتی، نظارت و رصد می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 15 هزار و 956 دانش‌آموز استان در یک هزار و 174 کلاس چندپایه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین دانش آموزان چندپایه در شهرستان شیروان با سه هزار و 246 نفر و کمترین دانش آموزان در شهرستان گرمه با 256 نفر تحصیل دارند.

انتهای پیام /