سه‌شنبه 17 مهر 1403

322 خودرو در خراسان شمالی گازسوز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
322 خودرو در خراسان شمالی گازسوز می‌شود

بجنورد - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: تاکنون 400 درخواست در استان برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در استان ثبت شده که از این تعداد 78 دستگاه گاز سوز شده است و 322 خودروی دیگر هم در نوبت دوگانه‌سوز شدن قرار دارد.

مجتبی شکوری روز دوشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت اظهار داشت: مالکان خودروهای تاکسی عمومی، وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir نسبت به ثبت نام در این خصوص اقدام کنند.

وی افزود: اولویت تبدیل رایگان سوخت خودروها، ناوگان عمومی است و مالکان پس از ثبت نام در سامانه، با تایید، به مراکز مجاز معرفی و نوبت دهی می شوند و نسبت به دوگانه سوز کردن اقدام می شود.

وی با بیان اینکه دوگانه سوز کردن این ناوگان، به صورت رایگان انجام می شود خاطرنشان کرد: وزارت نفت متعهد شده تا تمامی هزینه‌های این طرح را از محل صرفه جویی در کاهش مصرف بنزین پرداخت کند.

در خراسان شمالی بیش از هزار و 600 راننده بخش مسافری دارای کارت هوشمند هستند و بیش از 700 دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه جایی مسافران فعالند.

توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به توزیع الکترونیکی و تحویل سیلندر گاز مایع گفت: در این طرح 10 هزار و 336 خانوار بهره‌مند می‌شوند.

شکوری اظهار داشت: توزیع گاز مایع با قیمت مصوب انجام می شود و با این اقدام، دست سودجویان از بازار این محصول، کوتاه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قیمت مصوب هر سیلندر 11 کیلوگرمی، 97 هزار ریال، تحویل در منازل خانواده ها است.

وی گفت: اکنون 10 هزار و 336 خانوار از گاز طبیعی محروم هستند که مشمول این طرح هستند، این افراد برای دریافت گاز مایع، در سامانه به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: پس از ثبت نام و درج مشخصات، و تایید آن توسط ارگان های متولی، اطلاعات سامانه به دستگاه کارت خوان عامل توزیع، منتقل می‌شود و سیلندر گاز مایع از این طریق در اختیار قرار می گیرد.

شکوری گفت: 80 درصد از خانوارهای بدون گاز استان، مربوط به شهرستان مرزی راز و جرگلان است که شامل هشت هزار و 43 خانوار است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 544 خانوار بدون گاز استان در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم سکونت داشته و 749 خانوار در شهرستان های شیروان و فاروج ساکن هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: در طرح توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی، امکان نظارت بیشتر بر روند توزیع بیشتر می شود و این محصول به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

هر ماه، هزار و 500 تن گاز مایع در استان خراسان شمالی به مصرف می رسد.

شکوری در ادامه اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، جایگاه عرضه سوخت در رباط قره بیل، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هزینه بیش از 20 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود: این طرح در زمینی به گستره هزار و 500 متر مربع اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه دو منظوره دهیاری رباط قره بیل دارای چهار مخزن و 12 نازل بنزین و چهار نازل نفت گاز است و برای پنج نفر اشتغال‌زایی کرده است.

به گفته مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت خراسان شمالی با افتتاح این جایگاه در این منطقه به 49 باب رسید.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*