یک‌شنبه 15 مهر 1403

4 هزار و 800 بشکه نفت خام در میدان یاران تولید شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
4 هزار و 800 بشکه نفت خام در میدان یاران تولید شد

تولید 4 هزار و 800 بشکه‌ای نفت در هدف‌گذاری اولیه (FTP) در فاز دوم توسعه میدان‌های یکپارچه و مشترک یاران محقق شد.

تولید 4 هزار و 800 بشکه‌ای نفت در هدف‌گذاری اولیه (FTP) در فاز دوم توسعه میدان‌های یکپارچه و مشترک یاران محقق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، سیدحسین محسنی‌زنونی، مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران گفت: قرارداد این طرح 17 مهر سال 1401 تنفیذ و عملیات اجرایی آن با هدف دستیابی به افزایش ظرفیت تولید از میدان به میزان 39.5 میلیون بشکه نفت خام طی 10 سال دوره قرارداد توسعه و تولید میدان مازاد بر ظرفیت تولید طبیعی آن آغاز شد و تولید هدف‌گذاری‌شده اولیه (FTP) در این قرارداد، 4 هزار و 800 بشکه نفت خام در روز مازاد بر خط پایه تولید طبیعی میدان است.

وی افزود: تولید اضافی مزبور در نتیجه بخشی از عملیات توسعه این میدان اعم از روزآمد کردن مطالعات مخزن، انجام فعالیت‌های مهندسی روسطحی، مهندسی حفاری، تأمین و نصب 10 دستگاه پمپ درون‌چاهی، تأمین دکل حفاری سبک برای نصب پمپ‌ها، تأمین تجهیزات و سرویس‌های مورد نیاز برای نصب پمپ‌ها بوده است. تحقق این مهم پس از انجام موفق 21 روز از 28 روز آزمون پیوسته تولید حداقل 4 هزار و 800 بشکه نفت خام در روز مازاد بر خط پایه تولید طبیعی از سوی ناظران شرکت ملی نفت ایران تأیید شد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران با اشاره به حضور نمایندگان طرح توسعه میدان نفتی یاران به اتفاق ناظران شرکت ملی نفت ایران و نظارت بر کنترل فعالیت‌ها و آزمایش‌های استاندارد مربوطه که از 18 شهریور امسال آغاز شد، گفت: هم‌اکنون تولید از این میدان مشترک به حدود 19 هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، میدان نفتی مشترک یاران از جمله میدان‌های نفتی مشترک با کشور عراق است که در فاصله حدود 130 کیلومتری جنوب غرب اهواز در محدوده مرزی ایران و عراق قرار دارد.