دوشنبه 16 مهر 1403

40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز 30 خرداد با یک تغییر 7 هزار و 966 واحدی به سطح 2 میلیون و 44 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز یک وضعیت مثبت را تجربه کرد به طوری که با تعییر 596 واحدی در ارتفاع 665 هزار و 750 واحدی رسید ارزش معاملات امروز 3 هزار و 241 میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: همچنین حجم معاملات امروز 5 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم ثبت شده است و در نهایت هم 40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است. مورد دیگر این که امروز 63 درصد بازار سرمایه به عبارتی 452 نماد در محدوده مثبت و 37 درصد بازار یعنی 277 نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند.

او گفت: امروز تعداد خریداران حقیقی 58 هزار کد و در مقابل تعداد فروشندگان حقیقی هم 68 هزار کد ثبت شده است. بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها را صندوق‌های سهامی و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بعد از اتفاقاتی که در بازار رخ داد طی اخبار چند روز اخیر بناشد از 9 تیرماه دامنه نوسان به مثبت و منفی 6 درصد بازگردد و خبری از واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هم مخابره شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس