پنج‌شنبه 19 مهر 1403

40 واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی پلمب شد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از یکم آذر ماه تاکنون 67 هزار و 550 مورد بازرسی در این استان صورت گرفته که منجر به پلمب 40 واحد صنفی متخلف شده است.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب اصناف و همراهی بیش از 95 درصدی در اجرای این طرح اظهار داشت: 40 واحد صنفی و 2 باشگاه ورزشی علیرغم تذکرات لازم با توجه به عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پلمب شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 33 هزار واحد صنفی در قالب 135 اتحادیه با اشتغال حدود 83 نفر در این بخش در استان افزود: از این تعداد 9 هزار واحد صنفی معادل 27 درصد از جمله گروه‌های شغلی هستند که ملزم به تعطیلی در طرح محدودیت‌های اصناف هستند.

جرجانی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا به اصناف و رتبه دوم سازمان در میزان پرداختی پس از راه و شهرسازی در استان بیان کرد: هزار و 589 واحد صنفی متقاضی دریافت 19 میلیارد تومان تسهیلات هستند که تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان معادل 78 درصد از کل مبلغ درخواستی پرداخت شده است.

وی با اشاره به همراهی خوب اصناف در اوایل شیوع بیماری کرونا در خصوص تولید و توزیع ماسک گفت: 12 کارگاه صنفی روزانه 32 هزار و 500 عدد ماسک تولید و در سطح استان توزیع می‌کنند.

اکنون 408 تیم بازرسی در خراسان جنوبی فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*