دوشنبه 16 مهر 1403

400 جلد کتاب به کانون‌های مساجد کردستان اهدا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
400 جلد کتاب به کانون‌های مساجد کردستان اهدا شد

سنندج - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از توزیع حدود 400 جلد کتاب در بین 12 کانون منتخب رویداد ملی فهما در استان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها شامل قرآن کریم، تفسیر همراه، نهج البلاغه است.

کامل گلباغی روز شنبه در حاشیه مراسم توزیع این کتاب‌ها به خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تقدیر از کانون‌های مساجد منتخب استان در رویداد ملی فهما، تعداد 40 کارتن کتاب شامل 220 جلد قرآن کریم، 50 جلد تفسیر همراه 2 جلدی، 10 جلد نهج البلاغه، 40 جلد صحیفه سجادیه و 70 جلد کتاب منتظران به 12 کانون منتخب فهما در استان اهدا شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی کتاب های اهدایی اضافه کرد: کتاب های اهدایی به ارزش 160 میلیون ریال در بین دو کانون شایسته تقدیر و 10 کانون فعال و منتخب استان توزیع شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اجرای رویداد ملی فهما نیز اشاره کرد و افزود: رویداد ملی فهما نیمه دوم سال 98 و با ثبت فعالیت‌های فرهنگی هنری 25 هزار کانون فرهنگی هنری کشور در سامانه بچه‌های مسجد انجام شد و 575 کانون مساجد استان نیز در این رویداد ملی مشارکت داشتند.

گلباغی با اشاره به کانون های منتخب فهما در استان یادآور شد: بالغ بر یک هزار و 255 کانون، موفق به راهیابی به بخش رقابتی این رویداد شدند، که پس از بررسی‌های اولیه از سوی هیئت‌های انتخاب و داوری مستندات ارسالی، کانون های چهاریارنبی و کنعان سنندج به عنوان کانون های شایسته تقدیر در سطح کشور و کانون‌های طاها، معراج، عمر خیام، پیامبر (ص)، هدف، پیامبر اعظم (ص)، علم و دانش، نورالرحمن، صلاح الدین ایوبی، ملاصالح خسروی کردستان نیز جز 10 کانون فعال و منتخب رویداد ملی فهما شناخته شدند.

وی اضافه کرد: 32 شاخص محوری در سامانه بچه های مساجد برای فعالیت کانون مساجد و انتخاب برترین کانون مساجد در اجرای طرح فهما تعیین شده که از جمله آنها می‌توان به قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت های اجتماعی اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به هدایای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منتخب گفت: حمایت مالی از هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 15 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال، اعطای وام قرض الحسنه حمایت از طرح‌های فرهنگی هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 100 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 50 میلیون ریال، اهدای کتاب به هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 30 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال و هدیه مدیر مسئول کانون شایسته تقدیر به ارزش 3 میلیون ریال و کانون فعال به ارزش 2 میلیون ریال اختصاص یافته است.

*س_برچسب‌ها_س*