41 بیمار بهبود یافته از کرونا در نقاهتگاه قزوین پذیرش شدند
قزوین - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از پذیرش 41 بیمار بهبود یافته از کرونا در نقاهتگاه قزوین خبر داد.
حسن اصفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 20 نفر آقا 21 نفر خانم بودند که هم اکنون 28 نفر از این افراد ترخیص شدند. وی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا دو نقاهتگاه با ظرفیت 160 تختخواب در دو شهر قزوین و تاکستان دایر شد و طی این مدت تنها شهر قزوین بیماران بهبود یافته را پذیرش داشته و هم کنون هفت خانم و 6 آقا در این مرکزدوران نقاهت خود را طی می کنند. اصفی تاکید کرد: بیماران بهبود یافته ار کرونا باید دوران 14 روزه را در قرنطینه باشند به همین منظور برای خالی کردن فضای بیمارستان برای پذیرش جدید، این افراد به نقاهتگاه منتقل میشوند. وی با بیان اینکه 60 امدادگر به عنوان کمک پرستار و 20 نفر از کادر درمان نیز به عنوان پرستار در این نقاهتگاه حضور دارند، تصریح کرد: تمام نیروهای امدادرسان جمعیت هلالاحمر استان قزوین در این بیمارستان صحرایی طی این مدت مستقر شدند. وی با بیان اینکه همچنین 13 بهیار و هفت مددکار و چهار کارشناس روانشناسی در این نقاهتگاه به بیماران خدمات می دهند، افزود: امدادگران جمعیت هلالاحمر استان قزوین دورههای مخصوص را گذرانده و میتوانند در امور درمانی فعالیت کنند اما تلاش شده تا این افراد به عنوان کمک پرستار به بیماران بهبودیافته خدمت کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه از اتمام طرح تب سنجی و غربالگری کرونا در ورودی شهر و اصناف خبر داد و گفت: از 9 اسفندماه 98 تا 22 فروردین ماه سالجاری بیش از 275 هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد 982 نفر مشکوک شناسایی شدند و 218 نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند. وی از توزیع اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین 19 هزار نفر از خانوارهای استان قزوین خبر داد و گفت: توزیع بستههای غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم طی این مدت انجام شده است.
تاکنون بیش از 76 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدهاند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از چهار هزار و 700 نفر رسیده است.
*س_برچسبها_س*