یک‌شنبه 8 مهر 1403

445 ایثارگر قزوینی برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
445 ایثارگر قزوینی برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

قزوین - ایرنا - معاون تعاون و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از معرفی 445 نفر از ایثارگران و خانواده شهدا برای دریافت وام مسکن به بانک‌های عامل در سال جاری خبر داد.

محمدرضا شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 485 نفر متقاضی برای دریافت وام خرید مسکن به بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین مراجعه کردند که از این تعداد 445 نفر به بانک‌ها معرفی شدند و سایر در نوبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک‌های عامل موظفند سالانه یک هزار و 100 مورد تسهیلات ساخت و خرید مسکن در سطح استان به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت کنند ولی به دلیل کمبود منابع بانکی و یا مراجعه نکردن ایثارگران از این میزان 60 تا 70 درصد محقق می‌شود.

شکوهی تصریح کرد: امسال میزان وام مسکن پرداختی به جامعه ایثارگران در مرکز استان یک میلیارد ریال، سایر شهرها 850 میلیون ریال و روستاها 500 میلیون ریال اعلام شده است که با توجه به قیمت مسکن جوابگوی نیاز متقاضیان نیست.

این مسوول با اشاره به شرایط فعلی بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها، اظهار داشت: وام‌های ارائه شده متناسب با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن نیست و افراد توان خرید خانه را ندارند و همین موضوع باعث شده متقاضیان رغبت چندانی برای دریافت تسهیلات نداشته باشند.

وی، نرخ سود تسهیلات مسکن ایثارگران را چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت آن را 20 ساله عنوان کرد و افزود: تسهیلات مسکن به جانبازان پنج درصد به بالا، فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان 70 درصد به بالا تعلق می‌گیرد.

شکوهی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است همه سهمیه استان تسهیلات ارائه شده را به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت کنیم و در این خصوص از طریق پیامک و یا دیدارهای حضوری با خانواده شهدا و جانبازان آنان را ترغیب به دریافت این تسهیلات می کنیم.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و 202 جانباز است.

*س_برچسب‌ها_س*