چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

469 کشته نتیجه سفر‌های نوروزی!

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
469 کشته نتیجه سفر‌های نوروزی!

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: از 24 اسفندماه تا 6 فروردین متأسفانه 469 نفر جان خود را در تصادفات از دست داده اند و 12هزار و 528 نفر هم مصدوم شده اند.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حجم کل تردد جاده‌ها از 24 اسفند تاکنون 283 میلیون تردد بود ومتوسط روزانه 25 میلیون تردد ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: 383 مورد تصادفات فوتی با جان‌باختن 469 نفر و 10 هزار و 119 فقره تصادفات جرحی با مجروحیت 12 هزار و 528 نفر در بازه سفر‌های نوروزی ثبت شده است.

شیرانی با بیان اینکه 54 هزار و 122 تصادف خسارتی در بازه سفر‌های نوروزی در جاده‌های کشور ثبت شده است، گفت: استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین فوتی‌های تصادفات را تا امروز داشته‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: به‌جز استان خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی در سایر استان‌ها و محورهایشان شاهد بارش برف و باران هستیم.

شیرانی بیان کرد: در اکثر محور‌ها شرایط جوی ناپایدار حاکم است و رانندگان باید خود را برای مواجه شدن با هرگونه شرایط جوی در جاده‌ها آماده کنند.

او گفت: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علل تصادفات تا امروز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی