شنبه 14 مهر 1403

49 درصد پیش دبستانی‌های زنجانی در مدارس ثبت نام کرده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
49 درصد پیش دبستانی‌های زنجانی در مدارس ثبت نام کرده‌اند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از 27 مهر تاکنون پنج هزارو 800 نفر از پیش دبستانی‌ها در مدارس استان ثبت نام کرده‌اند که معادل 49 درصد کودکان واقع در این گروه سنی است.

صیاد سلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش می‌شود شمار ثبت نام کنندگان در دوره پیش دبستانی تا پایان آبان امسال به 70 درصد برسد که این رقم رضایت بخشی است.

وی اضافه کرد: میانگین ثبت نام پیش دبستانی ها در مدارس کشور 25 درصد است که استان زنجان به این لحاظ در وضعیت بهتری قرار دارد.

سلامی ادامه داد: دوره پیش دبستانی مختص گروه کودکان پنج سال تمام است که امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی در سراسر کشور به صورت مجازی و از طریق شبکه آموزش، صداوسیمای استان و شبکه شاد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، والدین نوآموزان پیش دبستانی می توانند تا 30 آبان ماه برای بهره مندی از فرصت تحصیل رایگان و استفاده از ظرفیت آموزش مجازی در دوره پیش دبستانی به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه ثبت نام نوآموزان به صورت حضوری توسط والدین آنها انجام می شود گفت: والدین می‌توانند همه روزه در ایام هفته " شنبه تا چهارشنبه" از ساعت هشت تا 13.30 با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی به پایگاه‌هایی که توسط ادارات و مناطق آموزش وپرورش سراسراستان تعیین شده مراجعه کنند.

به گفته این مسؤول، در زمان ثبت نام، همراه داشتن اصل و تصویر شناسنامه نوآموز و پدر و مادر الزامی است و حضور نوآموز در محل ثبت نام ضرورتی ندارد.

سلامی افزود: آموزش پیش‌دبستانی ها امسال به صورت غیرحضوری و اختیاری است و نکته مهم اینکه ثبت نام گروه‌های هدف در تمامی مدارس استان انجام و سپس به پایگاه‌ها منتقل می شود.

وی اضافه کرد: موضوع پیش دبستانی رایگان با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی و موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی مورد تاکید وزارت آموزش وپرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان، هدف از دوره پیش دبستانی را جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوایل کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان، با توجه به شرایط موجود ذکر کرد.

به گفته این مسؤول، طی سال گذشته 12 هزارو 184 نوآموز در 572 مرکز پیش دبستانی دولتی و غیردولتی استان مشغول به تحصیل بودند.

*س_برچسب‌ها_س*