شنبه 8 اردیبهشت 1403

5+1 بازمانده از آخرین دیدار با ترکمنستان / سال 2015 بیرانوند نیمکت‌نشین کدام دروازه‌بان بود؟ + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
5+1 بازمانده از آخرین دیدار با ترکمنستان / سال 2015 بیرانوند نیمکت‌نشین کدام دروازه‌بان بود؟ + عکس

با نگاهی به فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی در قیاس با آخرین رویارویی مقابل ترکمنستان بسیاری از نفرات تیم ملی تغییر کرده‌اند.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین رویارویی مقابل ترکمنستان در تاریخ بیست و یکم آبان ماه سال 94 و بیش از 8 سال 4 ماه پیش در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف این تیم رفته بود. دیداری که با نتیجه 3 بر یک به سود تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید.

*ترکیب تیم ملی ایران در آخرین مصاف با ترکمنستان

در آن دیدار ترکیب اصلی تیم ایران را علیرضا حقیقی، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، عزت الله پورقاز، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، وحید امیری، سعید عزت اللهی، مهدی ترابی و کاوه رضایی تشکیل می‌دادند.

*اسامی نیمکت نشینان ایران در آبان 1394

همچنین روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، کمال کامیابی نیا، علیرضا بیرانوند، کریم انصاری فرد، خسرو حیدری، محمدرضا اخباری، حسین کنعانی‌زادگان، مجید مجیدی، مسعود شجاعی، مهرداد محمدی و سوشا مکانی حضور داشتند که از این جمع حالا تنها 6 نفر همچنان تیم ملی فوتبال کشورمان را همراهی می‌کنند.

*اسامی بازمانده های آن مصاف

رامین رضاییان، سعید عزت اللهی و مهدی ترابی که در آن دیدار در ترکیب اصلی حضور داشتند همچنان از سوی سرمربی تیم ملی به اردوی این تیم دعوت شده‌اند. ضمن اینکه علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند و امیرحسین کنعانی‌زادگان نیز که در آن دیدار روی نیمکت حضور داشتند، حالا جزو ارکان اصلی تیم ملی به شمار می روند هستند.

*تاریخ آخرین دیدار

تیم ملی فوتبال کشورمان که در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی این هفته به دیدار تیم ملی ترکمنستان خواهد رفت در شرایطی امروز پنجشنبه دوم فروردین ماه به مصاف ترکمنستان می‌رود که آخرین بار 8 سال و چهار ماه و 9 روز پیش از این مقابل تیم ملی ترکمنستان به میدان رفته بود.

*برد قاطع تیم ملی در تهران

پنجشنبه 21 آبان ماه سال 1394 آخرین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ترکمنستان بود که در آن دیدار تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف خود را در هم بشکند.

*اسامی گلزنان و سرمربی وقت تیم ملی

مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه ششم اولین گل تیم ملی ایران را به ثمر رساند. سعید عزت اللهی 64 و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی در دقیقه 83 گل‌های دوم و سوم ایران را به ثمر رساندند. سرمربیگری تیم ملی کشورمان در آن دیدار بر عهده کارلوس کیروش بود.

ناگفته نماند؛ حالا و با گذشت بیش از 8 سال از آن تاریخ بار دیگر این دو تیم در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار امروز در استادیوم آزادی برگزار می‌شود و بازی برگشت 5 روز پس از آن در تاریخ سه‌شنبه هفتم فروردین ماه سال آینده به میزبانی کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد.

ناگفته نماند؛ مصاف تیم ایران مقابل ترکمنستان فردا شب از ساعت 19:30 در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

5+1 بازمانده از آخرین دیدار با ترکمنستان / سال 2015 بیرانوند نیمکت‌نشین کدام دروازه‌بان بود؟ + عکس 2
5+1 بازمانده از آخرین دیدار با ترکمنستان / سال 2015 بیرانوند نیمکت‌نشین کدام دروازه‌بان بود؟ + عکس 3
5+1 بازمانده از آخرین دیدار با ترکمنستان / سال 2015 بیرانوند نیمکت‌نشین کدام دروازه‌بان بود؟ + عکس 4