سه‌شنبه 17 مهر 1403

51 درصد خانوارهای مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی سالمندند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
51 درصد خانوارهای مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی سالمندند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی گفت: 51 درصد از خانوارهای مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان به تعداد 30 هزار و 962 نفر سالمنده بوده که از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

مجید الهی راد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشتر نیازهای این سالمندان در حوزه درمان است، تصریح کرد: علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهانه و خدمات درمانی و بیمه‌ای به این افراد، کمیته امداد هم هر ماه تا سقف یک میلیون ریال کمک هزینه نگهداری از 830 سالمند زمین گیر را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 455 سالمند مددجوی از هزینه نگه داری بهره‌مند شدند، افزود: در سال 98 همچنین یک میلیارد و 660 میلیون ریال برای نگهداری از 455 سالمند پرداخت شد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان در ازای به‌کارگیری مددجویان استان تصریح کرد: کارفرمایان در مشاغل مختلف در مقابل استخدام هر یک از مددجویان کمیته امداد از حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال و تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد به ازای استخدام هر مددجو 500 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به کارفرما پرداخت می‌کند، افزود: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه با چهار درصد سود و با بازپرداخت هفت‌ساله در صورت عقد قرارداد، مطابق قانون کار و بیمه تامین اجتماعی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

بیش از60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*