سه‌شنبه 17 مهر 1403

550 بسته معیشتی بین سالمندان خراسان شمالی توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
550 بسته معیشتی بین سالمندان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته ملی سالمند، 550 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال بین سالمندان استان توزیع شد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر بسته مایحتاج و مواد خوراکی مورد نیاز خانوارهای سالمند برای مدت زمان یک ماهه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه 55 درصد از خانوارهای مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان را سالمندان تشکیل می دهند، اظهار داشت: از مجموع 60 هزار و 255 خانوار زیر پوشش این نهاد، 33 هزار و 73 خانوار با جمعیتی نزدیک به 45 هزار نفر سالمند بوده و از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

الهی راد افزود: از ابتدای امسال 600 نفر سالمند در استان با استناد به تبصره 14 کمیته امداد امام خمینی (ره) زیر پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد هر ماه تا سقف یک میلیون ریال کمک هزینه نگهداری از 830 سالمند زمین گیر را پرداخت می کند، افزود: این نهاد ماهانه 100 میلیارد ریال برای مستمری، خدمات بیمه ای، درمانی، مسکن و کمک هزینه معیشتی سالمندان زیر پوشش هزینه می کند.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*