پنج‌شنبه 19 مهر 1403

565 هزار واحد مسکن نهضت ملی با وام ساخت در حال اجراست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
565 هزار واحد مسکن نهضت ملی با وام ساخت در حال اجراست

معاون مسکن گفت: پرداخت وام ساخت یکی از اهرم‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که طبق آمار‌ها 565 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال اجراست.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی و عمرانی دولت به شمار می‌رود که طبق جدیدترین آمار‌های که هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است تاکنون یک میلیون و 470 هزار مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که از این تعداد 226 هزار و 573 واحد مسکونی در اراضی واگذار شده به مردم توسط خود مردم در حال ساخت است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، 565 هزار واحد اراضی که در اختیار انبوه سازان است و زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته، با وام ساخت در حال اجراست.

او می‌گوید: نیرو‌های مسلح در حال احداث 124 هزار واحد هستند و در بافت‌های فرسوده هم 137 هزار واحد در 118 هزار واحد هم قالب طرح خود مالکی در حال ساخت است و این افراد دارای زمین بودند که از طریق سیستم بانکی اقدام به دریافت تسهیلات کرده اند و در روستا‌ها هم 291 هزار واحد در حال ساخت است.

عباسی گفت: مبارزه با سوداگری و کنترل بازار مسکن با جدیت توسط وزارت راه وشهرسازی دنبال می‌شود و موجران ومستاجران می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک واسکان اقدام به ثبت قرارداد‌های خود کنند که تاکنون 15 هزار قرارداد اجاره به صورت رایگان در این سامانه ثبت شده و متقاضیان اقدام به دریافت کد رهگیری کرده اند.

آمار‌ها هم حاکی از آن است که پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ویژه در حوزه نهضت ملی مسکن خود زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه‌ها شده است؛ بنابراین پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌هاست که دولت باید اجرای آن را همواره در دستور کار خود قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی