دوشنبه 16 مهر 1403

57 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت جاده‌های تکاب اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
57 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت جاده‌های تکاب اختصاص یافت

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: امسال 57 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی برای بهسازی و آسفالت جاده‌های بین شهری و روستایی این شهرستان اختصاص یافته است.

محمود زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعتبارات برای 9 پروژه جاده‌ای این شهرستان هزینه خواهد شد، افزود: هفت میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای پروژه بهسازی محور روستایی قوجه - تپه‌بور - علی‌آباد و نخوددره که از مطالبات اهالی این روستاهاست، تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: همچنین 15 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح روکش آسفالت محور تکاب - شاهین‌دژ و پنج میلیارد ریال نیز برای ساماندهی و بهسازی محور تکاب - تخت سلیمان هزینه خواهد شد.

فرماندار تکاب اظهار داشت: علاوه بر این، اجرای طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت محور تکاب - تخت سلیمان - زرشوران هفت میلیارد ریال اعتبار به‌خود اختصاص داده است.

زمانی ادامه داد: برای بهسازی و آسفالت محور آی‌قلعه‌سی تکاب - یاسوکند بیجار که از راه‌های دسترسی کوتاه به استان زنجان به شمار می‌رود، نیز پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با تصویب اعتبارات بخش حمل و نقل در کمیته برنامه‌ریزی، طرح‌های بهسازی و آسفالت راه دسترسی محورهای دوراهی ایران‌خواه، زینهارکندی، یارعزیز - ینگی‌کند و اغولبیک - بابانظر اجرا می‌شود.

"زمانی" اضافه کرد: سال گذشته نیز بیش از 40 کیلومتر از جاده‌های بین شهری و روستایی تکاب آسفالت شده بود.

تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌هایی سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و 480 کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد که 245 کیلومتر از آن آسفالته است.

*س_برچسب‌ها_س*