سه‌شنبه 17 مهر 1403

572 مرکز پیش‌دبستانی غیردولتی در استان زنجان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
572 مرکز پیش‌دبستانی غیردولتی در استان زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 572 مرکز پیش‌دبستانی غیردولتی در این استان فعالیت می‌کنند که اغلب آنها در شهرهای زنجان، ابهر، سلطانیه، خرمدره و خدابنده واقع شده است.

صیاد سلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (2 سال قبل از دبستان) نیز همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره‌های تحصیلی رسمی، بسیار مهم و ضروری است و خانواده‌ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است این گروه هدف را در مدارس و پیش دبستانی‌های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

این مسؤول، مراجعه اولیا به مدرسه و ثبت نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده‌ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظفند با اطلاع‌رسانی و تمهید الزامات ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی 1400-1399 را اجرا کنند.

سلامی افزود: طبق برآوردهای انجام گرفته 20 هزار پیش دبستانی در این استان وجود دارد که امیدواریم بخش زیادی از آنان نسبت به ثبت خود اقدام کنند.

وی همچنین از تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت‌های معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش و پرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند.

سلامی خاطرنشان کرد: تعیین میزان مشارکت مردم در راه‌اندازی و اداره کلاس‌های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده و بر این اساس برنامه عمل این مهم توسط معاونت آموزش ابتدایی استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجرا است.

*س_برچسب‌ها_س*