جمعه 27 مهر 1403

6 پیروزی در فینال‌ها، 3 شکست در فینال‌ها برای لئو / فینال حیاتی در آمریکا: جام ششم مسی یا دوم کلمبیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
6 پیروزی در فینال‌ها، 3 شکست در فینال‌ها برای لئو / فینال حیاتی در آمریکا: جام ششم مسی یا دوم کلمبیا

آرژانتین و کلمبیا امشب در حالی در فینال کوپا آمه‌ریکا به مصاف هم می‌روند که هر دو می‌توانند رکوردهای مهمی را بشکنند.

به گزارش "ورزش سه"، فینال امشب کوپا آمه‌ریکا 2024 برای آرژانتین و کلمبیا اهمیت زیادی دارد. برای آرژانتین به این خاطر که آنها می‌توانند به رکورد سه جام پشت سر هم برسند. در تاریخ آمریکای جنوبی تا کنون هیچ تیمی نتوانسته به صورت پیاپی قهرمان کوپا، جام جهانی و کوپای بعدی بشود.

در کل دنیا هم تا کنون تنها یک تیم موفق شده چنین رکوردی ثبت کند. اسپانیای لوئیس آراگونس و ویسنته دل‌بوسکه موفق شدند قهرمانی پیاپی در یورو، جام جهانی و یوروی بعدی را جشن بگیرند.

اما فینال امشب برای تیم ملی کلمبیا هم اهمیتی فوق‌العاده دارد. آنها می‌توانند برای دومین بار در تاریخ برنده جام بشوند. کلمبیا با وجود سنت فوتبالی خارق‌العاده‌اش تا کنون تنها یک بار موفق به فتح کوپا شده است. در کوپا آمه‌ریکای 2001 که در خاک کلمبیا برگزار شد و از قضا آرژانتین در آن حضور نداشت.

بازی امشب برای اسطوره آرژانتین لیونل مسی هم بسیار مهم است چرا که او می‌تواند ششمین جام خود با پیراهن آلبی‌سلسته را به دست بیاورد. بله اگر فکر می‌کردید مسی تنها دو بار با آرژانتین قهرمان شده، کوپای قبلی و جام جهانی قطر، اشتباه می‌کنید. لئو یک بار با پیراهن آرژانتین قهرمان المپیک شده، یک بار قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شده، دوره گذشته جام قهرمانی کوپا را بالای سر برده، در قطر قهرمان جام جهانی شده و جام فینالیسیما را هم به دست آورده است. البته او فینال‌های زیادی را هم با پیراهن آرژانتین شکست خورده: سه بار در فینال کوپا آمه‌ریکا و یک بار در فینال جام جهانی.

6 پیروزی در فینال‌ها، 3 شکست در فینال‌ها برای لئو / فینال حیاتی در آمریکا: جام ششم مسی یا دوم کلمبیا 2
6 پیروزی در فینال‌ها، 3 شکست در فینال‌ها برای لئو / فینال حیاتی در آمریکا: جام ششم مسی یا دوم کلمبیا 3