چهارشنبه 4 مهر 1403

600 تن کلزا در ایرانشهر برداشت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
600 تن کلزا در ایرانشهر برداشت شد

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان این شهرستان افزون‌بر 600 تن کلزا از سطح 400 هکتار برداشت و روانه کارخانجات روغن‌کشی کردند.

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و کاربردی در صنعت روغن‌های خوراکی بوده که چند سالیست کشت آن به کشاورزان ایرانشهری در کنار کشت محصولاتی مانند گندم و جو توصیه شده است.

وی بیان کرد: در هر هکتار از اراضی ایرانشهر افزون‌بر یکهزار و 500 کیلوگرم کلزا برداشت شده که از سطح 400 هکتار کشاورزان این شهرستان 600 تن محصول برداشت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون‌بر 50 کلزا کار ایرانشهری به مدت یکماه محصول کلزای خود را برداشت و آن را روانه کارخانجات روغن کشی کردند.

وی افزود: کشت کلزا در ایرانشهر در آذر ماه شروع و برداشت آن از 20 فروردین آغاز می‌شود.

فیاضی اظهارداشت: امسال دولت با همکاری آستان قدس رضوی هر کیلوگرم کلزا را 11هزار تومان از کشاورزان خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی مسیر را برای خودکفایی در تمام عرصه‌ها فراهم می‌کند گفت: با برطرف کردن موانع و مشکلات کشاورزان سطح زیر کشت کلزا از چند صد هکتار به چند هزار هکتار در این شهرستان افزایش می‌یابد.

ایرانشهر دارای بیش‌از 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ظرفیت کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را در چهار فصل سال دارد.

*س_برچسب‌ها_س*