جمعه 13 مهر 1403

65 مادر باردار در گیلان به مناطق قابل دسترس منتقل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
65 مادر باردار در گیلان به مناطق قابل دسترس منتقل شدند

رشت - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کاهش دما از امروز تا روز سه شنبه در این استان، تاکنون از 92 مادر باردار ساکن در ارتفاعات و مناطق دورافتاده، 65 مادر به مناطق امن و قابل دسترس منتقل شدند.

فردین مهرابیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا عصر امروز "یکشنبه" بقیه مادران باردار برای دسترسی راحت تر، از ارتفاعات و مناطق دور افتاده به مناطق پایین دست و امن منتقل خواهند شد.

وی با بیان اینکه نشست ها و هماهنگی های لازم از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای مقابله با برف و ارائه خدمات به موقع به مادران باردار و غیره انجام گرفته، افزود: علاوه بر این هماهنگی با مدیران شبکه ها برای حفاظت از زیرساخت ها و ساختمان های مربوط به این معاونت انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: تمامی مرخصی ها برای روزهای دوشنبه و سه شنبه لغو شده و همه برای ارائه خدمت پای کار هستند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان گیلان، هوای سرد و بارشی از امروز تا سه شنبه در استان گیلان ماندگار است و 15 تا 20 درجه کاهش دما خواهیم داشت، اواخر وقت امشب تا اوایل صبح فردا "دوشنبه" بارش باران تبدیل به برف می شود و برای دوشنبه و سه شنبه شاهد بارش برف در استان گیلان خواهیم بود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی در مناطق جلگه ای استان بین 20 تا 75 سانتی متر و در ارتفاعات 50 تا یک و نیم سانتی متر برف خواهید بارید.

شهر رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

*س_برچسب‌ها_س*