جمعه 13 مهر 1403

65 میلیارد ریال تسهیلات به مسکن نیازمندان شهرستان سامان اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
65 میلیارد ریال تسهیلات به مسکن نیازمندان شهرستان سامان اختصاص یافت

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح مدد مسکن نیازمندان، امسال افزون بر 65 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض به شهرستان سامان اختصاص یافت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، سهراب رئیسی اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 440 واحد مسکن نیازمندان استان، سهمیه سامان 100 واحد است که با اعتبار یاد شده برای احداث و تکمیل واحدهای مورد نظر این شهرستان تامین شده است. وی، با بیان اینکه در این طرح سهم هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات و 250 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: برای سهم شهرستان سامان از مبلغ اختصاص یافته، 40 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره و 25 میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این طرح کمک بسزایی به افراد کم‌توان مالی دارد که با ساخت این واخدها بخشی از مشکلات در حوزه مسکن رفع شود، بنابراین می‌طلبد دهیاران و شوراها تلاش کنند تا این طرح به نتیجه برسد. رئیسی، با اشاره به ساخت مسکن ارزان قیمت با پرداخت تسهیلات کم‌بهره ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن این نهاد آمادگی دارد تا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت‌، افراد فاقد مسکن را صاحب خانه کند اما باید دستگاه‌های متولی امر از جمله راه و شهرسازی نیز عنایت ویژه به این موضوع با واگذاری زمین داشته باشند. وی گفت: در راستای احیاء بافت‌های فرسوده نیز بنیاد مسکن آمادگی دارد تا ورود پیدا کند و همکاری لازم را با دستگاه‌ای متولی امر داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش عمده فعالیت‌های این بنیاد در زمینه‌های مختلف در روستاها متمرکز شده است و این موضوع آنقدر برای این دستگاه اجرایی اهمیت دارد که در اساسنامه خود بر مشارکت مردم تاکید شده است. وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظایف متنوعی در عمران و آبادانی روستاها دارد و مهم‌ترین آن‌ها که پایه و اساس اجرای کارهای عمرانی است طرح هادی روستایی است.

رئیسی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 544 طرح هادی روستایی با هدف توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی در روستاهای این استان اجرایی شده است‌. به گزارش ایرنا، هم‌اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 539 روستای بالای 20 خانوار است و 420 روستا نیز دهیاری دارد. بخشی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر است که خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن دریافت می‌کنند.

شهرستان سامان در 20 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*