سه‌شنبه 17 مهر 1403

6.7 درصد جمعیت استان زنجان بالای 65 سال سن دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6.7 درصد جمعیت استان زنجان بالای 65 سال سن دارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات جمعیتی تا پایان اردیبهشت امسال، 6.7 درصد جمعیت این استان را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

سید علی شفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس داده‌های موجود، جمعیت کشور و استان به سمت پیری می‌رود، افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، باید مسؤولان و مردم به موضوع پیری جمعیت توجه جدی نشان دهند و برای پیشگیری از این مساله، با برنامه ریزی از فرصت کنونی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر استان زنجان با نرخ 14.9 در هزار، رتبه پانزدهم میزان ولادت را در بین استان‌های کشور دارد، اظهار داشت: این شاخص به این معنی است که به ازای هر هزار نفر جمعیت در این استان، 14.90 مورد واقعه ولادت رخ داده است.

شفیعی افزود: همچنین در نرخ میزان وفات نیز استان زنجان با رقم 14.94 در هزار، رتبه 15 را در کشور دارد.

گفتنی است بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزارو 461 است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه بالای 99 درصد وقایع حیاتی شهروندان در این استان در مهلت قانونی ثبت می شود، گفت: بر اساس قانون مهلت ثبت واقعه ولادت تا 15 روز و ثبت واقعه وفات تا 10 روز است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی در هر جامعه است، اظهار داشت: در زمان حاضر مجموعه ثبت احوال در کنار وظایف معمول خود، احصا و تکمیل اطلاعات نسبی و سببی شهروندان و ثبت تغییرات نشانی افراد را در دست پیگیری دارد.

شفیعی گفت: در زمان حاضر ثبت احوال کشور، غنی‌ترین اطلاعات جمعیتی را در منطقه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*