چهارشنبه 4 مهر 1403

670 بسته حمایتی در خمین توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
670 بسته حمایتی در خمین توزیع شد

خمین - ایرنا - نماینده کانون‌های خادم‌یاری خدمت رضوی خمین گفت: 670 سبد حمایتی در نخستین مرحله از طرح سفره‌ای به وسعت ایران همزمان با شب‌های قدر بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

محمدعلی هاشمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این بسته‌های حمایتی شامل روغن، برنج، ماکارانی، شکر، قند و حبوبات به ارزش 2 میلیارد و 340 میلیون ریال است. وی بیان کرد: هزینه تهیه این مواد غذایی از سوی خیران و خادمیاران تامین شده است و خیران در قبال کمک‌های خود فیش غذای تبرک در حرم امام رضا (ع) را دریافت می‌کنند. رابط کانون‌های خادم‌یاری خدمت رضوی خمین اضافه کرد: خیران نوع دوست می توانند کمک‌های نقدی خود برای تهیه بسته‌های حمایتی در مرحله دوم طرح سفره ای به وسعت ایران را به شماره کارت 6273817010111528 واریز کنند. هاشمی گفت: 59 کارت متبرک نان با اعتبار چهار میلیارد و 500 هزار ریال به خانواده‌های بی‌بضاعت شهرستان اهدا شد.

رابط کانون‌های خادم‌یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین یادآور شد: 20 کانون تخصصی و موضوعی با حضور خادم‌یاران در سطح شهرستان تشکیل شده که خدمات مختلفی به شهروندان زادگاه امام راحل ارایه می‌کنند. هاشمی افزود: این کانون‌ها با حضور افراد متخصص در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره، حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت، محرومیت‌زدایی وسایر امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند. وی گفت: از سال 96 تاکنون 490 نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان شامل 193 زن و 297 مرد که به‌صورت افتخاری خادم‌یار آستان مقدس رضوی شده‌اند، در کانون‌های خدمت رضوی محله‌ای ساماندهی شدند. هاشمی توضیح داد: اجرای طرح خادم‌یاری رضوی در راستای منویات رهبری انقلاب و با هدف بهره‌مندی همه زایران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) از خدمات آستان قدس از 2 سال پیش در سراسر کشور آغاز شد. وی اظهار داشت: در این طرح افراد علاقه‌مند یا دارای تخصص در بخش‌های مختلف در سطح شهرها، محلات و روستاها می‌توانند عضو شوند و به عنوان خادمیار امام رضا (ع) به نیازمندان محل سکونت خود یا در دیگر مناطق محروم منطقه خدمات ارایه کنند. رابط کانون های خادم یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین گفت: پس از حداقل یک سال عضویت در این طرح و ثبت خدمات و فعالیت‌های آنان در سامانه مربوطه، خادمیاران به‌عنوان خادم کشیک حرم انتخاب شده و در ماه یک روز می‌توانند در حرم رضوی به زایران ارایه خدمات دهند. هاشمی شناسایی زایران بار اولی یا افراد بالای 40 سال که پنج سال به زیارت حرم امام رضا (ع) نرفته‌اند، تهیه بسته‌های غذایی یا نوشت افزار و توزیع آن بین نیازمندان و دانش آموزان و ارایه خدمات تخصصی به نیازمندان را از مهمترین فعالیت خادمیاران رضوی برشمرد. خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و 105 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*