دوشنبه 16 مهر 1403

68 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستاهای زنجان اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
68 میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستاهای زنجان اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: قیر یارانه‌ای به ارزش 68 میلیارد ریال برای آسفالت معابر 25 روستا در سطح استان طی سال جاری اختصاص یافته است.

رضا خواجه‌ای روز در گفت و گو با خبرنگاران، شمار طرح هادی اجرا شده در روستاهای بالای 20 خانوار استان را 400 روستا عنوان کرد و افزود: هم اکنون 83 پروژه طرح هادی در روستاهای استان در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در دست انجام است.

وی اضافه کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 درصد و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسؤول، با اشاره به تامین منابع مالی طرح هادی نیز گفت: منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک دارایی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستاها به شمار می روند.

وی اضافه کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی در کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

*س_برچسب‌ها_س*