پنج‌شنبه 19 مهر 1403

7 نفر به جمع قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
7 نفر به جمع قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

یاسوج - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت: 7 نفر دیگر به جمع قربانیان کرونا اضافه شد.

پرویز یزدانپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 7بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان کرونا در استان به 338 نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون 356 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 165نفر مبتلای قطعی و 29 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: خوشبختانه بنظر می رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری ها ادامه دارد و امید است با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان شاهد کاهش روند مرگ و میر در طی یک تا دوهفته آینده باشیم.

یزدان پناه اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 16هزار و 88 نفر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 414 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج در 24 ساعت گذشته حدود 47 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به بویراحمد (60 درصد)، گچساران (16درصد)، کهگیلویه (13 درصد)، چرام (5 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان می باشند. یزدانپناه بیان کرد: تا زمان فراهم شدن واکسن و یا هر داروی موثر بر کووید 19 راهی بجز رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود ندارد ومردم برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر افراد جامعه باید ضمن مشارکت در رعایت موارد بهداشتی بقیه افراد جامعه را نیز امر به معروف و نهی از منکر نمایند تا کسانی که رعایت نمی کنند بعنوان یک رفتار ناهنجار مجبور به ترک عمل ناپسند خود شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا بخصوص در مناطق سردسیری استان، لازم است که تهویه مناسب در مکان های سربسته مانند خانه ها و ادارات وجود داشته باشد و از دورهمی های خانوادگی پرهیز شود.

*س_برچسب‌ها_س*