چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

70 درصد از فرهنگیان خراسان شمالی واکسینه شدند / کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
70 درصد از فرهنگیان خراسان شمالی واکسینه شدند / کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد

مهدی خطیب زاده با اشاره به اینکه در مجموع تمامی پرسنل آموزش و پرورش استان در تمامی گروه های مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی ها 16 هزار نفر هستند، گفت: براساس آمار ثبتی توسط آموزش و پرورش استان، 11 هزار نفر شامل 70 درصد از فرهنگیان استان واکسن دوز اول را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی خطیب زاده، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان اظهار داشت: طی هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و اسفراین براساس واکسن موجود در استان واکسیناسیون مجموعه فرهنگیان از 10 مرداد ماه در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در فاز نخست تحویل واکسن به فرهنگیان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سه هزار دوز واکسن و دانشگاه اسفراین 750 دوز واکسن تاکنون برای این مجموعه در نظر گرفته شد.

خطیب زاده با اشاره به اینکه در مجموع تمامی پرسنل آموزش و پرورش استان در تمامی گروه های مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی ها 16 هزار نفر هستند، گفت: تزریق واکسن براساس دستورالعمل های ابلاغی متناسب با گروه های سنی صورت می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوبت دهی برای واکسیناسیون فرهنگیان توسط مجموعه آموزش و پرورش انجام خواهد شد، ادامه داد: بعد از زمانبندی و ارائه به مدارس، به فرهنگیان و پرسنل مدارس اعلام زمان می شود.

وی یاددآور شد: در حال حاضر از مجموع فرهنگیان خراسان شمالی، براساس آمار ثبتی توسط آموزش و پرورش استان، 11 هزار نفر واکسن دوز اول را دریافت کرده اند که 70 درصد از فرهنگیان استان را شامل می شود.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در زمان واکسیناسیون فرهنگیان با توجه به اینکه سامانه سلامت برای فرهنگیان پیمانی و رسمی باز شد و گروهی از طریق سامانه اقدام به دریافت واکسن کرده اند که آمار دقیقشان در دست نیست.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه زمان کوتاهی تا مهر ماه باقی مانده است از تمامی فرهنگیان استان خراسان شمالی تقاضا می شود، براساس زمانبندی که به آنها اختصاص پیدا می کند برای دریافت واکسن حضور پیدا کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه واکسن دوز نخست هیچ گونه کمبود و مشکلی وجود ندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی به صورت کامل همکاری داشته است، به محض اعلام زمان دریافت دوز دوم نیز واکسیناسیون انجام خواهد شد.

انتهای پیام / رحمانی