یک‌شنبه 6 آبان 1403

70 هزار نفر در 40 روز اخیر با کاروان‌های حج و زیارت، عازم عتبات شدند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
70 هزار نفر در 40 روز اخیر با کاروان‌های حج و زیارت، عازم عتبات شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به عتبات از سال گذشته با شیوه متفاوتی اجرایی شد و دفاتر زیارتی هم امکان مشارکت در اعزام‌ها را پیدا کردند.

این شیوه اعزام البته مشکلاتی را برای زائران و حتی مجریان به همراه داشت؛ به طوری که مدتی بسیاری از زائران از نحوه اعزام ناراضی بودند و از طرفی هم در ماه‌های اخیر به دلیل مشکل تأمین ارز دفاتر مجری اعزام گلایه داشتند.

با همه فراز و‌نشیب‌هایی که در این مدت سفرهای زیارتی داشتند، همچنان نه تنها زائران بلکه مجریان اعزام هم دست از فعالیت برنداشته و حتی حاضر شدند ضررهای سنگینی بدهند، اما همچنان سفرهای زیارتی به عتبات را تعطیل نکنند. در این بین برخی از شرکت‌های مجری اعزام، پیشتاز بودند.

به گفته سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 242 هزار نفر در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت عازم عتبات شدند که این امر به معنای اعتماد روز افزون به سازمان حج و زیارت است.

با افزایش هزینه سفر عتبات هم با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی به نظر می‌رسید تعداد زائران برای سفر عتبات کاهش یاید، اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که زائران بسیاری با وجود مشکلات اقتصادی، عازم زیارت ارباب شدند و حتی برخی از بانوان برای تشرف به این سفر طلاهای خود را فروخته‌اند.

از ابتدای ماه آذر تا 10 دی‌ماه امسال یعنی حدود 40 روز اخیر بیش از 70 هزار نفر با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات سفر کردند که 52 هزار نفر آن‌ها در آذرماه به زیارت ارباب مشرف شده بودند. البته اگر قرار باشد به این تعداد، افرادی را که به صورت انفرادی و خارج از چارچوب حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شده‌اند، اضافه کنیم این رقم به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش فارس، سفرهای زیارتی به عتبات در دی‌ماه با نرخ ثابت یعنی همان مبلغ ماه آذر درحال انجام است و زائران برای سفر هوایی بین 10 میلیون و 500 تا 12 میلیون و 300 هزارتومان و برای سفر زمینی پنج میلیون و 800 تا 6 میلیون تومان باید بپردازند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان حج و زیارت

عتبات کربلا کاروان حج و زیارت تعداد زائران عتبات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
70 هزار نفر در 40 روز اخیر با کاروان‌های حج و زیارت، عازم عتبات شدند 2