دوشنبه 7 آبان 1403

770 هزار زائر اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کردند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
770 هزار زائر اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کردند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت که تا این لحظه 770 هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و سایر متقاضیان سفر اربعین تا روز عاشورا 17 مرداد فرصت دارند تا به این سامانه مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سامانه‌ای که کار پیش‌ثبت‌نام زائران برای اربعین را انجام می‌دهد، «سامانه سماح» است، گفت: تا این لحظه 770 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: متقاضیان تا روز عاشورا (17 مرداد 1401) فرصت دارند تا به سامانه سماح مراجعه کنند و از 11 محرم ثبت‌نام قطعی انجام می‌شود. حسینی گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام قطعی باید مجدد به سامانه سماح مراجعه و تاریخ خروج از مرز خود را مشخص کنند حتی نوع وسیله نقلیه مورد استفاده که شخصی است یا خیر باید مشخص شود تا پیش‌بینی پارکینگ انجام شود. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاریخ بازگشت از عراق نیز باید در سامانه مشخص شود تا زائران بدون مشکل در روز تعیین شده به مرز مورد نظر مراجعه کنند و در نهایت رفت و بازگشت به آسانی انجام شود. بیشتر بخوانید: آغاز پیش‌ثبت‌نام اربعین 1401 در سامانه سماح زمان آغاز پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین اعلام شد