جمعه 13 مهر 1403

8 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت هشدار هواشناسی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
8 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت هشدار هواشناسی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بینی شرایط جوی، هشت شهرستان استان در وضعیت هشدار سطح نارنجی (آمادگی) قرار گرفتند و تیم‌های امدادی و عملیاتی در حالت آماده باش هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز شهرستان‌های بشرویه، فردوس و طبس بقیه شهرستان‌های استان از امروز به ویژه فردا (جمعه) شاهد بارندگی‌های رگباری خواهند بود که احتمال جاری شدن روان آب در برخی مناطق وجود دارد.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سدها و آبگیرهای استان آماده ذخیره سازی حجم زیادی از روان آب‌ها هستند که امیدواریم با بارندگی‌های مناسب شاهد آبگیری مخازن در استان باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تیم‌های امدادی و عملیاتی به صورت شیفتی و 24 ساعت از صبح امروز تا صبح شنبه آینده در شهرستان‌های قابل هشدار آماده باش خواهند بود و هدف ما از این تصمیم استفاده از تمامی ظرفیت تیم‌های امدادی است.

وی با این توصیه که مردم از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری کنند تاکید کرد: سفر به روستاهای کوهپایه‌ای و قرارگیری در مسیل رودخانه‌ها در این مدت به شدت خطرناک است.

میرجلیلی گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و ماهیت سیلابی بودن بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی تمامی نقاط حادثه خیز توسط اکیپ‌های ارزیاب مورد بررسی قرار گرفته و این مهم در حال انجام است.

وی ادامه داد: هرگونه نقص به خصوص در مستحدثات محورهای مواصلاتی با جدیت بررسی و رفع می‌شود که بررسی وضعیت پل‌ها، دهانه پل‌ها، کانال‌ها، دیوارهای حفاظتی و سیل بندها شامل این بخش هستند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی جدید کاهش دمای محسوس را به دنبال خواهد داشت گفت: کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری محصولاتشان اقدام کنند.

براساس هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، سامانه بارشی از عصر امروز - پنجشنبه - تقویت می‌شود و منطقه اثر شامل شهرستان‌های سربیشه، بیرجند، خوسف، درمیان، نهبندان، قاینات، زیرکوه و سرایان است.

فعالیت این سامانه بارشی در خراسان جنوبی تا روز شنبه 24 آبان ادامه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*