سه‌شنبه 17 مهر 1403

900 میلیون ریال تجهیزات برای سینماهای خراسان شمالی خریداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
900 میلیون ریال تجهیزات برای سینماهای خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد - ایرنا - مدیر انجمن سینمایی جوانان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 900 میلیارد ریال در2 مرحله برای خرید تجهیزات فیلم‌برداری و صدابرداری سینماهای استان جذب شده است.

محمدرضا سپهرداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله اول 500 میلیون ریال و در مرحله بعد 400 میلیون ریال به این امر اختصاص یافته بود که این میزان تسهیلات جذب شد اما، سه میلیارد ریال دیگر برای به روز کردن تجهیزات سینمایی، انجمن سینمایی جوانان استان نیاز است.

سپهرداد افزود: سال گذشته نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اقدام به خرید دوربین حرفه ای فیلمبرداری برای دفتر انجمن سینمای جوانان استان کرده بود.

وی با بیان اینکه فیلم سازی نیازمند 2 نوع تجهیزات است گفت: نوع اول تجهیزات حرفه ای و سینمایی است که بخشی از آن تهیه شده و در نوع دوم تجهیزاتی است که باید در اختیار هنرجوها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن سالانه حدود 50 تا 60 نفر هنرجو را در زمینه های تولید و فیلم سازی آموزش می دهد، افزود: ساختار انجمن سینمای جوانان بر سه رکن آموزش، تولید و جشنواره بنا شده است و این ساختار به گونه ای است که هنرجویان آن بعد از مدتی به عنوان مربی و کادر فعال خود انجمن مشغول به فعالیت می شوند.

شمار صندلی های سینمایی استان با رشد 374 درصدی، از 488 صندلی در سال 92 به 2 هزار و 274 صندلی در وضعیت کنونی رسیده است.

در استان خراسان شمالی 9 سالن سینمایی و 12 سالن نمایشی دایر است.

*س_برچسب‌ها_س*