شنبه 14 مهر 1403

91 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان زنجان حذف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
91 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان زنجان حذف شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در جاده‌های این استان 107 نقطه پرحادثه شناسایی شده بود که از این تعداد 91 مورد رفع شده و 16 مورد دیگر نیز در دست پیمانکار است.

عبدالحسین علی اکبری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل افزود: استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و 10 هزارو 894 کیلومتر نیز راه همسنگ دارد.

وی به اقدامات انجام شده در رفع نقاط پرحادثه و پرتصادف اشاره کرد و گفت: سال 96 بر اساس دستورالعمل ابلاغی کارشناسان پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس سوابق و تعداد تصادف‌ها اقدام به شناسایی این نقاط کردند. علی اکبری اظهار داشت: در نهایت 107 نقطه دارای حادثه شناسایی شد که از این تعداد نگاه نقطه دارایی تصادف عادی بود. وی تاکید کرد: 47 نقطه دیگر نیز پرتصادف شناسایی شد که از این تعداد 31 نقطه رفع شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 10 نقطه نیز مستعد تصادف بود که مشکلات آنها رفع شده است. علی اکبری ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 91 نقطه حادثه خیز رفع شده است و از 107 نقطه 16 نقطه پرحادثه داریم که پروژه های مختلفی برای رفع مشکلات آنها تعریف شده و هم اکنون در دست پیمانکاران است. به گفته وی، امسال 2 هزار و 100 کیلومتر از جاده های استان خط کشی و یک‌هزارو 100 عدد علائم انتظامی، اخطاری و مسیرنما در جاده های استان نصب شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان - قزوین خبرداد و گفت: این پروژه مهم در خصوص ارتقای ایمنی مسافران و رانندگان در این مسیر انجام می شود که 110 کیلومتر قرارداد نصب بلوک های مفصلی در این مسیر منعقد شده است. به گفته علی اکبری، از اوایل سال 98 تاکنون56 کیلومتر از این مسیر تکمیل و 30 کیلومتر نیز احداث روشنایی تعریف شده است. وی اظهار داشت: از 30 کیلومتر روشنایی آزادراه زنجان - قزوین 12 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: قرار داد نصب نیوجرسی 480 میلیارد ریال و روشنایی نیز 120 میلیارد ریال است. علی اکبری خاطرنشان کرد: امسال مجوز 400 میلیارد ریالی از محل اعتبارات سازمان راهداری برای لکه گیری در آزادراه های زنجان اخذ کردیم. وی ادامه داد: قرارداد این پروژه با 470 میلیارد ریال توسط پیمانکار در دست اجرا است. علی اکبری با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از 15 آذر امسال تا 15 فروردین سال آینده در سطح استان زنجان در 32 راهدارخانه و مجتمع اجرا می شود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در این طرح بیش از 254 دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین و 577 پرسنل مشارکت خواهند داشت. علی اکبری به اقدامات شاخص اداره کل راهداری در راستای ارتقای ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ایمن سازی فیزیکی مقابل مدارس حاشیه راه ها، ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، برگزاری مانورهای ایمنی در مناسبت های مختلف، اموزش مستمر راندگان حمل و نقل عمومی جاده ای، طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده، طرح آشکار سازی و سایل نقلیه، طراحی و نصب پوستر ایمنی در مناسبت های مختلف از جمله این برنامه ها است. وی به موضوع کنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی اشاره کرد و ادامه داد: کنترل سیستمی از طریق سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی، اعزام اکیپ های مشترک با پلیس در جاده های مواصلاتی و کنترل ناوگان عمومی باری و مسافری و محموله های خطرناک به صورت شبانه روزی، ثبت تخلفات در سامانه و رسیدگی به آن در کمیسیون های مربوطه است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی در کاهش سوانح رانندگی و استراحت رانندگان تاثیرگذار است که در سال حاضر 23 مورد از این مجتمع ها فعال و 31 مورد نیز برای احداث در حال استعلام است.

*س_برچسب‌ها_س*