سه‌شنبه 17 مهر 1403

95درصد از اصناف کهگیلویه و بویراحمد به محدودیت های هوشمند پایبند هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
95درصد از اصناف کهگیلویه و بویراحمد به محدودیت های هوشمند پایبند هستند

گچساران - ایرنا - معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:95درصد از اصناف استان به محدودیت های هوشمند ستاد کرونا که در آذرماه اجرایی شده پایبند هستند.

روح الله باقری فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه به دلیل قرمز بودن وضعیت بیماری ویروس کرونا تنها اصناف ضروری شامل خوار و بارها فروشی، میوه و تره بار، نانوایی‌ها، فروشگاه‌های توزیع مرغ، ماهی و گوشت حق فعالیت دارند و در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی مانند گچساران و باشت مشاغل گروه اول و دوم مجاز به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در اول آذرماه امسال تاکنون بازرسی از واحدهای صنفی برای رعایت دستورالعمل و پیشگیری از تخلفات صنفی در بازارهای کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته و با اصناف متخلف برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع طرح محدودیت‌های هوشمند در نخستین روز سومین ماه پاییز تا پایان روز هفتم آذر ماه 2 هزار و 700 مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت 110 پرونده تخلفات عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان تشکیل شد و 51 واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

باقری فرد همچنین از شناسایی واحدهای صنفی متخلف در زمینه‌های مختلف مانند گران فروشی و عدم درج قیمت در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با طرح محدودیت‌های هوشمند خبر داد.

وی تاکید کرد: بازاریان متخلف مذکور 571 میلیون تومان جریمه شدند.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 857 واحد صنفی استان از سوم اسفند ماه سال 1398 تا پایان شهریور امسال به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان پلمب شدند.

روح الله باقری فرد اظهار داشت: در این مدت 26 هزار مورد بازرسی از اصناف کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی متخلفانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند انجام شد.

وی عنوان کرد: 518 گشت مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت معدن تجارت، فرمانداری‌ها، دفتر اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری‌ها و سایر متولیان تا پایان نیمه نخست امسال در استان انجام شده است.

باقری فرد اظهار داشت: 40 بازرس ویژه و 30 بازرس افتخاری کار رصد بازارهای کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کند تاکید کرد: نظارت بر این تعداد واحد صنفی با همت مضاعف و تلاش مستمر این بازرسان امکان پذیر شده است.

*س_برچسب‌ها_س*