سه‌شنبه 24 مهر 1403

آب شهر آستارا سالم و بهداشتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آب شهر آستارا سالم و بهداشتی است

آستارا - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا اظهار کرد: ارتباط بیماری ویروسی گاستروانتریت با آب شهر ثابت نشده‌است و شهروندان در مصرف آب شرب نگرانی نداشته‌باشند.

علیرضا ملکی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گمانه زنی برخی افراد در شبکه های اجتماعی مبنی بر شیوع بیماری گاستروانتریت از آلودگی آب شهر، حاشیه سازی و فاقد پایه علمی است و طبق نمونه برداری ها و آزمایش های دوره ای، آب آستارا آلودگی ویروسی یا باکتریایی ندارد.

وی ادامه داد: بیماری گاستروانتریت با علائم اسهال و استفراغ، عارضه ای ویروسی است و اگر آب شهر عامل شیوع آن بود، طیف وسیعی از جمعیت شهر و شهرک های اطراف را مبتلا می کرد، اما این بیماری فقط در حدود 200 نفر مشاهده شده است.

وی افزود: ماموران وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای روشن تر شدن موضوع، از آب شهر و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب شهری نمونه برداری کرده اند و تاکنون ارتباط آب با بیماری گاستروانتریت ثابت نشده است.

مدیر شبکه آب و فاضلاب شهری آستارا بیان کرد: آب شهر طبق برنامه و به صورت مستمر مورد آزمایش قرار می گیرد و برای رفع هر گونه آلودگی باکترایی یا میکروبی، به آن به میزان لازم کلر می افزاییم.

حسن رستم زاد فرماندار آستارا تعداد بیماران گاستروانتریت مراجعه کننده به بیمارستان و مراکز بهداشتی این شهرستان را 260 نفر اعلام کرد و گفت: 40 بیمار بستری بهبود یافته و مرخص شده اند و بقیه مبتلایان این بیماری به صورت سرپایی درمان شده اند.

جمعه گذشته معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا، با اعلام بستری 14 کودک مبتلا به گاستروانتریت با علائم اسهال و استفراغ در این مرکز درمانی، افزایش میزان کلر آب و تشکیل کارکروه پیشگیری از شیوع این بیماری را خواستار شده بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن، حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*