سه‌شنبه 10 مهر 1403

آب منطقه‌ای اردبیل: مسافران از شنا در دریاچه‌ها و کانال‌های آبیاری خودداری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آب منطقه‌ای اردبیل: مسافران از شنا در دریاچه‌ها و کانال‌های آبیاری خودداری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از مردم بویژه مسافران و گردشگران خواست از شنا کردن در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی این استان خودداری کنند.

عباس جنگی مرنی روز شنبه اظهارداشت: با توجه به شروع ایام گرم سال و فصل تابستان و وجود عرصه‌های مناسب و منابع آبی متنوع، تفرجگاه‌های ییلاقی خوش آب و هوا و جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در مناطق مختلف استان مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور در حاشیه منابع و تاسیسات آبی حضور یافته و از فضای خنک و چشم‌اندازهای منابع آب استان استفاده می‌کنند.

او افزود: برای حفظ ایمنی بیشتر و سلامتی مسافران و گردشگران از مردم درخواست می‌شود به علت گسترده بودن منابع آبی استان شامل دریاچه سدها و بندها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی و همچنین به لحاظ عمق زیاد آب، اشباع و لغزشی بودن حاشیه مخازن و دریاچه سدها و رودخانه‌ها و شیب تند دیواره کانال‌ها از ورود غیرمجاز و شنا کردن در این منابع آب و تاسیسات آبی جدا خودداری کنند تا سلامتی خود و عزیزان‌شان بویژه فرزندان آنها به خطر نیافتد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این شرکت با نصب تابلوهای هشداردهنده ورود ممنوع، شنا کردن ممنوع، ماهیگیری ممنوع و خطر غرق شدن در اطراف منابع آبی ورود به حریم منابع آب بویژه تاسیسات آبی را ممنوع اعلام کرده و مسوولیتی در خصوص حادثه احتمالی به دلیل ورود غیرمجاز و شناکردن در دریاچه سدها و داخل کانال‌ها و تاسیسات آبیاری و زهکشی نخواهد داشت.

او افزود: گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب و مسوولان بهره‌برداری و حفاظت سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی به طور مستمر در منابع آب و تاسیسات آبی در حال گشت‌زنی بوده و از ورود غیرمجاز به این منابع و تاسیسات جلوگیری می‌کنند.

تابستان هر سال ده‌ها نفر از اهالی بومی استان اردبیل و نیز گردشگران و مسافران بدلیل ناآشنایی با فنون شنا در کانال‌ها و تاسیسات آبی استان اردبیل در اثر غرق شدگی جان خود را از دست می‌دهند.

*س_برچسب‌ها_س*