چهارشنبه 18 مهر 1403

آتش کوه بهار جاجرم مهار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آتش کوه بهار جاجرم مهار شد

بجنورد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات ارتفاعات کوه بهار شهرستان جاجرم صبح امروز (سه‌شنبه) مهار شد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حادثه آتش سوزی که عصر روز دوشنبه در ارتفاعات کوه بهار آغاز شده بود با کمک جوامع محلی مهار شد و براساس مشاهدات، برآورد می شود که 100 هکتار از عرصه ها در آتش سوخته باشد.

وی گفت: علت آتش سوزی هم به احتمال زیاد عفلت دامداران منطقه باشد.

وی با بیان اینکه حادثه دیر گزارش شد افزود: سخت گذر بودن منطقه، مهار را با سختی روبه رو کرد و وزش باد هم سبب شد تا بر گستره آتش افزوده شود.

وی گفت: در این آتش سوزی مراتع و نیز درختان ارس در عرصه های منابع طبیعی سوخت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: عرصه های طبیعی در کوه بهار، سال های پیش هم دچار آتش سوزی شده بود که مهار آن چند روز طول کشید اما آتش سوزی دیشب با جان فشانی نیروهای ادارات شهرستانی، نیروهای حفاظت محیط زیست و کمک مردم، در چند ساعت مهار شد.

حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم گفت: هم اکنون دست کم 50 نفر نیرو از اداره کل، ادارات شهرستان بجنورد، گرمه، مانه و سملقان و جاجرم برای مهار آتش به منطقه اعزام شده بودند.

شهرستان جاجرم با گستره سه هزار و 654 کیلومتر مربع مساحت در 150 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان 37 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*