یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آثار مرحوم «اسدی جوزانی» میراثی گرانقدر در تاریخ هنر انقلاب هستند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آثار مرحوم «اسدی جوزانی» میراثی گرانقدر در تاریخ هنر انقلاب هستند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در متن پیام محمد مهدی دادمان آمده است: در ایام اربعین حسینی، از دست دادن هنرمند و نقاش برجسته و گرانقدر انقلاب، مرحوم اسدی جوزانی رحمت‌الله علیه برای جامعه هنری غمی دگر ساخت. هنرمندی نام‌آشنا و صاحب سبک که نور ارادت و اخلاصش به محضر شهدا، آثار او را در زمره میراثی گرانقدر در تاریخ هنر انقلاب ثبت خواهد کرد. گفتنی است، محمد اسدی جوزانی از هنرمندان...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در متن پیام محمد مهدی دادمان آمده است: در ایام اربعین حسینی، از دست دادن هنرمند و نقاش برجسته و گرانقدر انقلاب، مرحوم اسدی جوزانی رحمت‌الله علیه برای جامعه هنری غمی دگر ساخت. هنرمندی نام‌آشنا و صاحب سبک که نور ارادت و اخلاصش به محضر شهدا، آثار او را در زمره میراثی گرانقدر در تاریخ هنر انقلاب ثبت خواهد کرد.

گفتنی است، محمد اسدی جوزانی از هنرمندان صاحب‌نام و نقاش انقلابی روز دوشنبه 13 شهریور به دلیل ایست قلبی در 56 سالگی دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد اسدی جوزانی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله کشور‌های بوسنی، آذربایجان، عراق، افغانستان و تاجیکستان شرکت کرده و هشت دوره داوری جشنواره هنر‌های تجسمی بسیج را برعهده داشته است. این هنرمند فقید، نخستین تابلو نقاشی بسیاری از شهدای دفاع مقدس را پس از شهادت آنان ترسیم کرده است.

منبع: کیهان